Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria de transport sprijina programul TAPA pentru parcari securizate

In contextul in care nevoia de a proteja soferii, camioanele si incarcaturile transportate este tot mai mare, iar numarul de spatii de parcare sigure disponibile pe drumurile principale este mai mic decat cel necesar, Asociatia pentru Protectia Bunurilor Transportate (TAPA) isi propune sa identifice si sa incurajeze crearea de locuri de parcare securizate pentru camioane in Europa si in acest sens de curand a publicat toate cele trei niveluri de programe de certificare a cerintelor referitoare la securitatea in parcari (PSR) si a semnat un memorandum cu SNAP Account, sistemul de plati fara cash pentru industria de transport, care colaboreaza cu mai mult de 3.000 de operatori din domeniu.
 

TAPA si-a reiterat convingerea ca exista sute de spatii de parcare profesioniste in Europa care deja respecta cerintele pentru PSR de Nivelul 3 (o certificare gratuita pentru Operatorii de Locuri de Parcare disponibile in prezent).
In 2017, raportul realizat de Serviciul de Informatii despre Incidente din cadrul TAPA a aratat o crestete de 89,9%, de la an la an, a numarului de furturi de marfuri care s-au intamplat in timp ce camioanele – in special pentru ca nu aveau alte optiuni mai bune – erau parcate in locatii nesecurizate. Cele peste 2.000 de astfel de incidente au contribuit majoritar la cele 105 milioane de euro, cat reprezinta valoarea produselor furate in Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) de-a lungul supply chain-ului. Presedintele TAPA, Thorsten Neumann, este de parere ca nu exista o solutie rapida la problema riscurilor cu care se confrunta soferii si marfurile ce opresc in locuri nesecurizate, dar ca la nivel de industrie trebuie sa se inceapa sa se ofere zone de parcare mai bine controlate, cu un plus de siguranta, pentru a se reduce numarul de camioane nevoite sa stationeze in refugii, in spatii industriale si in zonele pe de autostrazi dedicate serviciilor, despre care statisticile spun ca sunt printre locurile cele mai vulnerabile la atacuri. In plus, TAPA si Operatorii de Locuri de Parcare cauta sa atraga atentia asupra beneficiilor comerciale pe care le au firmele autorizate TAPA si isi incurajeaza membrii care inchiriaza locuri de parcare sa promoveze noul standard PSR in fata proprietarilor de locuri de parcare pe care ii cunosc.
Asociatia urmeaza sa lanseze nivelurile mai inalte 1 si 2 de PSR, dupa ce inainte a avut consultari cu membrii sai, producatori si furnizori de servicii logistice, carora le-a cerut sa revizuiasca standardele pentru a confirma ca sunt potrivite pentru scopul propus. De exemplu, PSR recunoaste, in afara de nevoia de securitate, si pe aceea de facilitati pentru sofer – unul dintre criteriile importante pe baza carora ei isi aleg parcarea. In plus, TAPA a lansat o noua categorie de membru pentru Operatorii de Locuri de Parcare, pentru a creste angajamentul acestora fata de clienti, si a extins calitatea de membru a Furnizorilor de Servicii de Securitate pentru a-i include si pe Operatorii de Rezervari de Spatii de Parcare.
TAPA a sprijinit Studiul Comisiei Europene pe tema sigurantei si securitatii spatiilor de parcare pentru camioane si isi indeamna membrii sa participe la proiecte de cercetare care isi propun sa identifice nevoia reala de zone de parcare sigure si sa dezvolte standarde comune de securitate si un nou sistem de rating care sa ghideze proprietarii si utilizatorii de spatii de parcare.

Articole similare

Ad