Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FutureLab@MBTrucks, o noua oportunitate de a scruta viitorul camioanelor

Pe 26 iunie, Mercedes-Benz a organizat la centrul de productie din Woerth evenimentul FutureLab@MBTrucks, care le-a permis jurnalistilor din presa de specialitate sa arunce o privire in culisele muncii de cercetare si dezvoltare pe care o desfasoara compania germana in aceasta perioada in care imaginatia aproape nu mai tine pasul cu dezvoltarile tehnologice.
Accentul se va pune in continuare pe eficienta (consum de carburant si emisii, care vor continua sa scada datorita technologiei ce le va permite camioanelor sa inteleaga semnele de circulatie si sa citeasca harti), siguranta (s-a imbunatatit cu circa 60% in ultimul timp datorita sistemelor de siguranta activa si pasiva, dar inca se pot face multe, mai ales in trafic urban aglomerat; in cadrul evenimentului s-a vorbit despre nivelul 2 de automatizare) sau disponibilitate (care va creste datorita nivelului urmator al serviciului Uptime).
 

S-a mai discutat despre criza de soferi. In prezent in Germania sunt cu circa 45.000 de soferi mai putini decat ar fi nevoie si pana in 2020 se asteapta ca aceasta cifra sa se tripleze. De aceea este important ca munca lor sa divina cat mai eficienta inclusiv prin aranjarea cat mai ergonomica a interiorului cabinei si prin dispunerea inteligenta a comenzilor.
A fost prezentat si camionul viitorului, expus pentru prima data de Mercedes-Benz in 2014, care se caracterizeaza prin exterior complet modificat, cu suprafete foarte netede, prin inlocuirea oglinzilor cu camere, care sporesc aerodinamica si vizibilitatea, dar si prin echiparea cu numeroase sisteme inteligente.
Cu aceeasi ocazie s-a mai vorbit despre modificarile legislative din urmatorii ani si despre viitorul dieselului si alternativele la acesta.
Reprezentantii companiei germane recomanda sa tinem bine minte aceste aspecte, pentru a le recunoaste atunci cand, asa cum promit ei, le vom regasi pe camioanele de serie.
Mai multe detalii despre viitorul industriei de transport si al camioanelor Mercedes-Benz puteti citi in numarul din august al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad