Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dunwell: Noi tendinte de dezvoltare ale parcurilor industriale in 2018

Viitorul dezvoltarii sectorului imobiliar industrial-logistic va fi marcat de trei tendinte majore: orientarea spre spatii logistice situate in interiorul oraselor, expansiunea in afara zonelor geografice traditionale ale acestui segment si consolidarea pozitiei marilor dezvoltatori care deja sunt activi in piata, potrivit unei estimari a companiei Dunwell, agentie de brokeraj specializata exclusiv in segmentul industrial al pietei imobiliare, bazata pe rezultatele unui studiu propriu.
 

Potrivit concluziilor studiului, cresterea segmentului industrial-logistic din imobiliare isi va pastra tendinta din 2017, atat pe termen scurt, cat si mediu. „Cresterea consumului anul trecut cu 8,4% si o valoare a tranzactiilor din acest sector in 2017 estimata la 240 milioane de euro sunt premisele unui al doilea an record in dezvoltari de spatii logistice si industriale, cu peste 500.000 m2 estimati a fi livrati pana la finalul anului“, se arata in comunicatul de presa.
Studiul mai arata ca mai multi retaileri au inceput sa-si dezvolte propriile spatii logistice, iar multi operatori din industria alimentara, retail sau comert electronic fie au deja proiecte in constructie, fie exploreaza aceasta optiune. „Este posibil sa vedem si solutii de hosteluri construite de dezvoltatorii de parcuri industriale astfel incat forta de munca sa nu mai fie o problema atat de mare. Hostelurile vor fi construite in parcurile mari din afara oraselor, acolo unde forta de munca este adusa din imprejurimi. Estimam ca aceste hosteluri vor fi construite mai intai in Bucuresti, iar urmatorul oras ar putea fi Timisoara, dat fiind ca aici orice hostel situat in limitele exterioare are foarte multi clienti din randul angajatilor in parcurile logistice”, a declarat Daniel Cautis, Managing Partner al Dunwell.
Cresterea prognozata va veni si din parcuri din afara Bucurestiului, dezvoltatorii extinzandu-se din ce in ce mai mult in orase regionale puternice, aflate insa in alte zone decat cele traditionale, din vestul tarii: Sibiu, Brasov, Pitesti, mai arata sursa citata. Infrastructura a fost in 2017 principalul obstacol in dezvoltarea sectorului industrial: mai putin de 25 km de autostrada livrata, doar 10% din cei 250 km promisi. Aceasta situatie se va mentine probabil si in 2018, daca guvernul intentioneaza sa-si continue politica de investitii scazute. „Cererea va continua sa fie alimentata de cheltuielile private, unii chiriasi este posibil sa-si mute operatiunile, iar piata va fi foarte activa. Rezultatele acestui studiu, precum si valoarea si volumul tranzactiilor realizate pana in acest moment, ne fac sa privim cu optimism si incredere, pe termen scurt si mediu, dezvoltarea pietei de spatii industriale si logistice din Romania”, a concluzionat Daniel Cautis.

Articole similare

Ad