Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Primul tren combinat ce leaga Romania de Polonia

Gopet Romania a lansat un nou tren combinat care leaga doua dintre cele mai mari piete din regiunea Europei Centrale si de Est, Romania si Polonia. Este primul tren intermodal intre cele doua tari, anunta compania.
Gopet are experienta in gestionarea serviciilor intermodal, operand deja un tren propriu lansat in 2014, intre Romania si Bulgaria, dar si mai multe conexiuni regulate intre Romania si Ungaria si Germania si Belgia. Divizia de Intermodal Gopet s-a confruntat cu multe provocari in ceea ce priveste implementarea acestei conexiuni proprii. „In primul rand, lipsa infrastructurii feroviare care sa traverseze Muntii Tatra si care ar fi scurtat mult traseul. In aceste conditii, ruta actuala acopera aproximativ 1.000 de km, traversand patru granite in doar 36 de ore (timp de tranzit intre terminale). Trei dintre cele patru granite (Ungaria-Cehia-Slovacia-Polonia) sunt in spatiul Schengen, avantaj important timpul dedicat formalitatilor vamale este mult redus, acestea desfasurandu-se doar la frontiera dintre Romania si Ungaria“, arata compania.
 

Terminalele alese sunt de asemenea importante in „economia“ timpului de tranzit total, respectiv a operatiunilor de trucking de la capete. In Romania a fost aleasa Oradea, gratie congestiei reduse, pe cand in Polonia s-a optat pentru Spedcont, data fiind proximitatea fata de biroul propriu din Lodz, „dar si pentru localizarea in centrul Poloniei, lucru care permite gestionarea eficienta a preluarilor si livrarilor.“ „Putem conecta acest tren cu liniile deja existente care urca spre Scandinavia. In Balcani, putem cobori prin propriul tren spre Bulgaria, pana la Stara Zagora. Sunt suficiente optiuni in piata care ne fac increzatori in cresterea rapida a frecventei trenului, dar si a atingerii compozitiei maxime de 40 de unitati pe tren’“, a declarat Dan Suciu, manager Intermodal GOPET Romania.
Primele teste de rulare cu noul tren au fost demarate pe 11 iulie si au decurs fara probleme, mai spune compania. Momentan exista doar o plecare saptamanala pe sens, cu aproximativ 30 de unitati pe sens. Marfurile se incarca in containere de 45 de picioare, iar trenul pleaca in fiecare miercuri din Oradea si in fiecare vineri din Lodz. In viitorul apropiat, frecventa va creste la doua trenuri pe saptamana cu 40 de unitati pe fiecare tren.

Articole similare

Ad