Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Imaginea, un avantaj competitional

Cand e vorba de prima impresie nu va exista niciodata o a doua sansa. De multe ori ea este definitorie pentru relatia care va urma si nu putini sunt cei care refuza un parteneriat cu cineva pe principiul "nu mi-a placut". Anja Oser, reprezentanta Parla, a expus cateva trucuri cu ajutorul carora sa creasca sansele ca prima impresie sa fie una placuta.
Se spune ca e nevoie de trei secunde in care cineva isi face o prima impresie si aceasta dureaza trei ani. De aceea e foarte important modul cum va prezentati in fata furnizorilor si clientilor.

Incercam tot timpul sa ne prezentam, pe site, pe brosuri, dar importanta este si prezenta personala. Produsele si preturile bune nu sunt de ajuns, conteaza foarte mult si comportamentul. Principiul Pareto se aplica si asupra clientilor. 80% dintre ei aduc 20% din cifra de afaceri, iar restul de 20%, clienti importanti, aduc 80%. Pe acelasi sistem, in ceea ce priveste rezultatele, 20% sunt date de competentele profesionale, iar restul, de aparenta personala, a explicat Anja Oser.
Intrebarea care se pune este ce factori determina imaginea personala. Definitorii in acest sens sunt limbajul corporal, postura, gesturile, expresiile faciale, contactul vizual, vocea, tonul si continutul lingvistic.
Pentru a convinge pe cineva trebuie combinate trei elemente. Primul este logica, asa ca trebuie expuse date concrete si cifre.
Urmeaza etosul, exprimarea valorilor care trebuie folosite in argumentatie. Nu numai preturi trebuie aduse in discutie, ci si exemple, referinte etc.
Al treilea element este patosul: prezentarea pe care cineva o face trebuie sa ii convinga pe interlocutori si din punct de vedere emotional.
De asemenea, cel care vinde un produs sau un serviciu trebuie sa arate ca are incredere in el. Si nationalitatea interlocutorilor trebuie avuta in vedere. De exemplu, asiaticii apreciaza modestia expunerilor, pe cand americanii vor povesti de succes.
Totusi, aveti grija cat vorbiti, deoarece in timpul unei expuneri puteti avea tendinta de a vorbi prea mult. Trebuie sa fiti si interactivi cu audienta, sa intrebati ce i se pare interesant, care sunt ideile lor, solutiile etc. Nu folositi fraze lungi. Trebuie sa lucrati la limbajul corpului. In timp ce vorbiti, daca va ridicati dintr-o data, veti atrage atentia. Tineti mainile pe masa si luati notite. Cautati sa aveti contact vizual. Daca simtiti ca publicul nu mai e atent, ridicati-va si miscati-va, indreptati-va spre el si apoi departati-va!

Atentie la voce!
Foarte importante sunt si miscarea si schimbarea tonalitatii vocii. Ca urmare, trebuie avut in vedere nu numai continutul conversatiei, ci si tonul, care este definitoriu, mai ales in cazul conversatiilor telefonice, cand prima impresie se construieste numai pe baza vocii. Nu trebuie uitat zambetul, pentru ca acesta se simte in voce.
Daca se foloseste aceeasi tonalitate si intensitate a vocii, discursul va fi unul monoton, iar audienta se va plictisi. Pentru a atrage atentia, vorbitorul trebuie sa varieze tonalitatea vocii, dar si sa aiba momente de tacere.
"Aveti grija si la ton. Se spune ca, daca cel cu care vorbiti este nervos, trebuie sa ramaneti calmi si sa vorbiti calm, cand in realitate nu este asa. Cel ce este nervos nu va simti ca ii sunteti alaturi daca vorbiti calm. Asa ca trebuie sa vorbiti tare, sa simta ca intelegeti situatia, si abia apoi sa coborati treptat tonul. Vocea este cea mai importanta, nu conteaza ce spuneti, ci cum o spuneti. Accentuati anumite cuvinte si astfel ascultatorul se va concentra mai mult. Cele mai importante idei nu trebuie spuse repede, deoarece exista riscul ca partenerul de discutii sa nu le sesizeze, a afirmat reprezentanta Parla, care a adaugat ca ""trebuie sa va coborati vocea la sfarsitul propozitiei pentru a parea convingatori. In plus, astfel puteti lua pauze, care creeaza tensiune si atrag atentia. Ascultatorul are ocazia sa memoreze ce ati spus si va ajuta si sa respirati mai bine si sa nu obositi.""
" Limbajul este la fel de important, ca atare ideile trebuie formulate atragator. In loc de "nu cred ca e o idee buna", se poate folosi expresia "dar ce credeti despre aceasta idee?"
Trebuie evitate expresiile cu conotatie negativa, cum ar fi "ma scuzati ca va deranjez", aceeasi idee putand fi exprimata prin "e un moment bun sa discutam despre".
In cadrul prezentarilor, pentru a atrage atentia, se recomanda folosirea unor fotografii foarte colorate, realiste, care, impreuna cu un limbaj figurativ – "pune sare pe rana", "punct ochit, punct lovit" etc. – pot duce la rezultate foarte bune.
Modul cum spui anumite lucruri poate determina rezultatele. Folositi argumente rationale si emotionale. Bazati-va pe faptul ca nimeni nu e perfect, nu incercati sa pareti perfecti, fiti o prezenta umana, placuta, a indemnat Anja Oser.

Articole similare

Ad