Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

China reactiveaza Drumul Matasii

Transportul pe calea ferata joaca un rol extrem de important in dezvoltarea strategica a legaturii Chia-Europa-China. In trecut, expeditorii alegeau in 90% din cazuri, transportul maritim low-cost, azi transportul feroviar a ajuns prim optiune. Potrivit rapoartealor Cailor Ferate din Belarus, numarul trenurilor de tranzit din China catre Europa, via Belarus a crescut cu 60% comparativ cu 2016.
 

Principalul motiv de dezvoltare a rutelor terestre de pe Drumul Matasii este oferit de initiativa statului chinez prin planurile economice. Asta a dus la aparitia rapida a spatiilor logistice si a capacitatii de transport, subsidiare ale operatorilor feroviari prezenti si in Europa, si chiar investitii in dezvoltarea infrastructurii feroviare a altor tari care participa la initiativa, precum Rusia, Kazakhstan, Belarus si Polonia. Potrivit planurilor Consiliului de Stat al Republicii Chineze, mai mult de 5.000 de trenuri vor face anual legatura intre China si Europa. Autoritatile locale isi dau toata silinta sa atinga aceste tinte. Mai multe statii lanseaza rute de trenuri catre Europa si CSI, iar servicii regulate au fost deja stabilite in mai mult de 35 de orase in 12 tari.
Este clar ca Noul Drum al Matasii este o initiativa chineza, si este sustinuta in primul rand de China. Este putin probabil ca fara sustinerea Chinei acest proiect sa-si mentina ritmul de dezvoltare.
Transportul feroviar impica multe variabile, conform datelor oferite de at AsstrA-Associated Traffic AG. Este imporant sa intelegem ce tip de transport este necesar: un singur container, vagon sau livrare expres. Destinatiile si tipurile de marfuri sunt factorii decisivi. Pentru client preturile si conditiie sunt optime comparativ cu transportul maritim. In general, sunt utilizate containere de 40 de picioare. Pentru marfurile temperatura controlata pot fi utilizate containere conectate la generator. Daca sunt utilizate generatoare individuale, pe tren poate fi incarcat si un singur container pentru marfuri congelate sau refrigerate, in cazul in care vorbim de un vagon dedicat marfurilor cu temperatura controlata, pentru eficienta transportului sunt necesare cel putin sase containere.
Vagoanele urmeaza doua rute principale: prin nord (via Zabaikalsk) asi prin sud (prin Kazakhstan).

Articole similare

Ad