Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ave Intermed ar putea asambla baterii de tractiune Midac

Ave Intermed a intrat pe piata distribuitorilor de baterii de tractiune spre finele anului trecut, ca dealer pentru producatorul italian Midac, unul dintre primii trei furnizori europeni de baterii de tractiune, de pornire si de stationare. Dupa ce in doar trei luni a reusit sa livreze 1.000 de elementi pentru baterii de tractiune, obiectivul pentru acest an este foarte ambitios, respectiv de 5.200 de elementi, iar daca vanzarile vor creste nu este exclusa deschiderea unei linii de asamblare a bateriilor de tractiune in noul sediu Ave Intermed ce va fi construit in Parcul Industrial Bucuresti.

Ave Intermed a obtinut rezultate foarte bune si cu vanzarea anvelopelor Magna Tyres, in special pe segmentul utilajelor de mare capacitate, astfel ca distribuitorul roman a primit propunerea de a fi actionar majoritar in noua companie Magna Tyres Romania, care ar putea fi infiintata in curand.
Ave Intermed si-a concentrat in ultimii ani activitatea pe doua linii principale: distributia de anvelope, unde primordial a devenit Magna Tyres si complementar Marangoni, acesta din urma doar cu segmentul anvelopelor de stivuitoare, si furnizarea de baterii de tractiune. Pe acest ultim segment, compania a intrat abia de la sfarsitul anului trecut, ca distribuitor al producatorului italian Midac. Totusi, in numai trei luni, Ave Intermed a reusit sa livreze nu mai putin de 1.000 de elementi, in conditiile in care volumul total al pietei pentru Midac s-a ridicat pana acum undeva la 2.300 de unitati anual. De altfel, daca va confirma pe parcursul acestui an, Ave Intermed va ramane din 2013 unic furnizor in Romania pentru grupul italian, care este unul dintre primii trei producatori de baterii de tractiune din Europa.
Bateriile variaza din punct de vedere al capacitatii, in functie de numarul de elementi, intre 24 si 80 V. Bateriile Midac se produc numai pe comanda. Productia dureaza patru saptamani, capacitatea in fabrica fiind de o baterie la fiecare zece minute, la care se adauga o saptamana transportul. Obiectivul pe anul acesta este de 5.200 de elementi. Compania a cumparat un teren de 6.000 m2 pe autostrada A1, in parcul logistic, unde isi va construi sediu nou si va muta cele doua divizii, bateriile Midac si anvelopele Magna Tyres.

Trei ani garantie daca se cumpara si redresorul
Garantia acordata pentru bateriile Midac este de doi ani, iar atunci cand bateria de tractiune se achizitioneaza si cu redresor Midac se ofera o garantie de 36 luni.
La achizitia de echipamente electrice Hyster noi livram din start bateria noua si redresorul, iar clientul beneficiaza de trei ani garantie pentru bateria de tractiune. Aceasta poate fi insotita de redresor fie in situatia in care vechiul redresor nu mai incarca la parametrii proiectati, fie in cazul in care clientul chiar simte avantajul unui an suplimentar de garantie la o baterie si prefera sa cumpere si redresorul aferent, explica Nicolae Popescu, directorul Ave Intermed.
Midac este unul dintre furnizorii agreati Hyster, cu care producatorul de stivuitoare colaboreaza deja de un an pentru dotarea din fabrica a echipamentelor electrice. Flota de echipamente electrice Hyster functionala la ora actuala in Romania este asadar echipata deja cu Midac in proportie de 10%.

Service-ul bateriei nu trebuie neglijat
Bateria de tractiune este o componenta esentiala in cadrul electrostivuitorului si are o pondere mare in costurile de intretinere ale echipamentului. Astfel, o fiabilitate ridicata a bateriei duce la scaderea costurilor de mentenanta ale echipamentului.
Calitatea unei baterii de tractiune poate sa fie pusa in valoare doar printr-o intretinere adecvata. In acest sens, Ave Intermed isi propune sa dezvolte semnificativ componenta de servicii. "Intretinerea bateriei de tractiune trebuie facuta in mod normal de catre prestatorul de service, care asigura mentenanta stivuitorului. Din pacate, in cele mai multe cazuri, bateria este neglijata. Deocamdata, detinatorii de flote importante de echipamente electrice considera ca nu este nevoie de service de mentenanta prestate de furnizorul de baterii de tractiune, insa consideram ca prin actiuni concrete pe acest segment vom convinge piata de echipamente electrice de necesitatea si eficienta service-ului asupra bateriilor de tractiune Midac", a precizat directorul Ave Intermed.
Durata de viata a unei baterii de tractiune se masoara in cicluri de incarcare/descarcare. In medie, aceasta este de 1.500 de cicluri, dar depinde de modul de exploatare si intretinere zilnica. Tinand cont de regimul mediu de functionare, este vorba de 6-7 ani. Un ciclu complet de incarcare a unei baterii de tractiune este de 10-12 ore in cazul folosirii unui redresor traditional si de opt ore, cu un redresor "Fast charge".
Se merge pe incarcare rapida numai atunci cand se lucreaza in schimb prelungit si clientul prefera sa nu achizitioneze o a doua baterie, ci sa o incarce mai repede pe cea pe care o are. Nu recomandam insa acest lucru pentru ca bateria isi pierde din fiabilitate, a mai subliniat Popescu.

Articole similare

Ad