Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Goldhofer, Kässbohrer, Lamberet, Kögel, Carrier Transicold, Krone si Schmitz si au obtinut trofeele Trailer Innovation 2019

Cu ocazia IAA Hanovra au fost decernate si premiile Trailer Innovation, votate de un juriu format din 14 reviste de specialitate din Europa, printre care si Tranzit.
La categoria Caroserie castigator cu 105 puncte a fost Goldhofer, cu Bladex, un sistem de ridicare de tip foarfece, pentru transportul palelor turbinelor ridicand varful acestora, care permite transportul la viteze mari, nu mai face necesar schimbul de vehicule cu unele autopropulsate, deci nu mai e nevoie de macara si de intregul efort de a muta incarcatura, si se preteaza si la drumuri foarte dificile. Pe podium au mai urcat Delete, care a primit 102 puncte pentru sistemul SkipUp de stivuit containere, ce permite inlocuirea unui container de mari dimensiuni pentru deseuri, cand este plin, cu unul gol, prin ridicarea primului in partea de sus a camionului, si SDC Trailers, cu 100 de puncte, care a inscris in competitie o semiremorca prelata cu podea liftabila hidraulic avand componente ce garanteaza usurinta si flexibilitatea in operare (deoarece poate fi incarcata/descarcata pe orice parte, aspect important mai ales in transportul de grupaje, unde nu mai trebuie sa se tina cont de ordinea in care sunt asezati paletii) si nevoia minima de intretinere (deoarece componentele uzate se inlocuiesc usor, iar elementele supuse intemperiilor – cilindrii hidraulici, plasele de sarma – sunt protejate suplimentar).
 

Invingator la categoria Sasiu este Kässbohrer, cu 111 puncte, datorita sasiului multifunctional de container K.SHG AVMH cu cadru central octogonal si cu functii telescopice, care rezolva problemele de torsiune ce duc la deteriorari permanente ale vehiculelor, mai ales daca sunt folosite in industrie. Noul design octogonal al cadrului din centru se deosebeste, astfel, de cadrele rectangulare (care echipeaza toate sasiurile multifunctionale din prezent) si permite tuturor componentelor sudate ale sasiului sa reduca toate tensiunile auxiliare provocate de drumurile dificile, denivelari etc., eliberand sasiul de tensiuni si prevenind astfel deteriorarile si imobilizarile in service. Pe urmatoarele doua locuri au fost BPW, cu 108 puncte, care a concurat cu sistemul auxiliar de virare electro-hidraulica, ce isi propune sa ofere avantajele axei autoviratoare legate de functionare si manevrabilitate inclusiv la mersul cu spatele si cand vehiculele sunt trase la locul de incarcare si descarcare, si Fliegl, care a primit 105 puncte pentru noul dolly CLG (Clever, Light, Guided) pentru trenuri rutiere, care revolutioneaza operatiunile cu ansambluri lungi Tip 3, de genul FlieglRoadTrain 2.0, cu lungime totala de pana la 25,25 m si sarcina utila de pana la 27 t, si care cantareste aproximativ 5.200 kg.
Lamberet, cu 112 puncte, a fost castigator la categoria Componente, cu Ergowall, un perete despartitor revolutionar din materiale noi precum policarbonat si foi de polistiren extrudat, care, datorita noilor instructiuni de ghidare si asistentei optimizate de ridicare si plasare, permite reducerea la jumatate a spatiului preluat pe plafon in pozitia de „odihna“, marind inaltimea disponibila si reducand riscul de a se infunda in timpul incarcarii. Producatorul francez a fost urmat de Takler, cu 103 puncte (care a concurat cu suportul WheelEasy pentru schimbarea rotilor, singurul sistem de acest tip din lume, care revolutioneaza schimbarea rotii deoarece operatorul este eliberat de sarcina de a transporta anvelopa, aceasta povara transferandu-se platformei glisante pe care e roata) si Firestone/Knorr-Bremse, cu 99 de puncte (pentru controlul inteligent al suspensiei pneumatice si al inaltimii, care integreaza un senzor electronic in suspensia pneumatica existenta a unei remorci europene, combinat cu un sistem electronic de control al inaltimii).
La categoria Concept a castigat Kögel, cu 114 puncte, datorita noii generatii de semiremorci cu prelata NOVUM, mai stabile si mai usor de manevrat, cu sarcina utila mai mare, care au cadrul exterior sudat, rezistent la torsiune, cu bare transversale pe intreaga latime, ce pot suporta sarcini utile mari si incarcaturi de dimensiuni reduse, dar de greutate mare. Cele 13 perechi de carlige de prindere din dotarea standard au acum carlige de prindere laterale, pentru manevrare mai usoara, si au o forta de tractiune de 2.500 (la modelul Cargo) sau 4.000 kg. Distanta dintre montantii laterali este aceeasi la toate vehiculele din generatia NOVUM, ceea ce inseamna ca nu mai este nevoie de sipci incastrate. Urmeaza in clasament Huesker Synthetic, cu 103 puncte, care a inscris in competitie Flexcover Combi Plus, o basculanta din aluminiu cu un sistem flexibil de transport ce ajuta la evitarea cursele pe gol, cu beneficii majore din punct de vedere al economiei si ecologiei, si Talson Trailer B.V, cu 99 de puncte, care a concurat cu Trailer Secure Box, un vehicul foarte sigur pentru transport de marfuri de valoare, compatibil cu cerintele TAPA, care are la baza un design cu straturi al panourilor si ranforsari ale caroseriei ce garanteaza impenetrabilitate maxima, respectand si standardele in vigoare in ceea ce priveste greutatea si dimensiunile.
La categoria Mediu a castigat Carrier Transicold, care a obtinut 111 puncte pentru unitatea frigorifica cu GNC, pentru transport cu temperatura controlata, atat al produselor proaspete, cat si congelate, o solutie de inalta performanta care reduce semnificativ emisiile si creste eficienta operatorului, fiind usor de operat si cu o coerenta tehnologica privind utilizarea aceluiasi combustibil (CNG), atat pentru motorul vehiculului, cat si pentru unitatile frigorifice, cu un singur punct de umplere. Pe podium au mai urcat Thermo King/Frigoblock, cu 106 puncte, care au concurat cu unitatea frigorifica SLXi Hybrid (ce ofera companiilor de transport o flexibilitate unica prin faptul ca unitatea frigorifica poate fi operata electric si atunci cand este conectata la o sursa de alimentare trifazica, la docul de incarcare, dar si cand merge pe sosea si pastreaza autonomia deplina, deoarece motorul diesel poate fi repornit ori de cate ori este necesar) si AddVolt, cu 99 de puncte, care propune un sistem electric plug-in pentru vehiculele frigorifice, o tehnologie patentata ce contribuie la reducerea amprentei de carbon a vehiculelor utilizate pentru activitati de livrare sau marfuri frigorifice, precum alimente, produse farmaceutice, flori si altele.
Krone a obtinut trofeul la categoria Siguranta, cu 113 puncte, pentru sistemul inteligent de verificare a remorcii, care foloseste realitatea augmentata, astfel ca descrierea unor informatii este mai usor de inteles. Smart Trailer Check le permite soferilor sa inteleaga documentatia digitala si sa isi desfasoare activitatea rapid si eficient inainte de inceperea unei curse cu remorca. Analog, inspectiile vizuale conventionale sunt integrate in lumea digitala – o sansa excelenta pentru operatorii de flote si soferii lor. Pe urmatoarele doua trepte ale podiumului au urcat BPW, cu 109 puncte, pentru iGurt, care monitorizeaza inteligent chingile de fixare a marfurilor, jucand un rol major in imbunatatirea sigurantei incarcaturii, minimizand incidenta accidentelor pe autostrazi, dar si in spatiile interioare ale companiei, si ajutand la prevenirea deteriorarii incarcaturilor, si de Wabco, cu 99 de puncte, pentru noua generatie EBS pentru remorci, care ofera un nou nivel de integrare a tuturor functiunilor sistemelor de franare de ultima generatie, precum cea de anti-blocare, imbunatatind raspunsul si stabilitatea.
Iar la categoria Smart Trailer invingator a fost Schmitz Cargobull, cu 128 de puncte, datorita SmartTrailer, disponibil din ianuarie 2018, care include conexiuni ale tuturor componentelor vehiculului si schimbul de date intre EBS-ul semiremorcii si unitatea de control telematic. In TrailerConnect SmartTrailer componentele sunt conectate si pot fi controlate si analizate centralizat, spre deosebire de sistemele traditionale de pe piata. Conceptul de conectivitate merge si mai departe: intregul vehicul poate fi acum diagnosticat folosind o parte a softului central de diagnoza AND, asa cum se cere in industria auto, folosind afisajele pentru client direct in portal, astfel incat acesta sa nu mai fie nevoit sa mearga cu vehiculul in service si sa-l supuna unor procese de identificare a erorilor. Producatorul german a fost urmat de Chéreau, cu 119 puncte, care s-a inscris in competitie cu Next5, prima semiremorca multiplexata din lume pentru transport de marfuri refrigerate, ce foloseste tehnologia CAN-Bus, astfel incat, pentru prima data, camionul si semiremorca pot sa comunice complet unul cu celalalt, si de D-Tec, cu 106 puncte, cu sistemul Weighing, ce permite respectarea reglementarilor referitoare la siguranta transportului pe mare (SOLAS), intrate in vigoare in iulie 2016, deoarece propune o solutie ce poate functiona in intreaga lume si faciliteaza schimbul de date, astfel incat un importator din Europa de Vest sa stie cat s-a incarcat intr-un container, unde si cand, pentru o buna trasabilitate pe intregul lant.
Descrieri detaliate ale tuturor inovatiilor inscrise in cele sapte categorii ale competitiei Trailer Innovation puteti citi in revista Tranzit, incepand din septembrie si pana in decembrie.

Articole similare

Ad