Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inmatricularile de vehicule comerciale au crescut pentru a cincea luna consecutiv

Potrivit ACEA, inmatricularile de vehicule comerciale noi au crescut atat in iulie, cat si in august, cu 2,3%, respectiv 7,3%, marcand cea de-a cincea luna consecutiva de crestere. Toate segmentele au avut rezultate bune in lunile de vara. Principalele piete ale UE care au inregistrat o cerere puternica in august au fost Spania (+ 18%), Franta (+ 13,3%) si Germania (+ 11,7%), cu cresteri de doua cifre, in vreme ce Marea Britanie (+ 2,4%) si Italia (+ 1,7%) s-au manifestat modest. Si piata autohtona a inregistrat o crestere de doua cifre (+ 64,6%), de la 1.402, la 2.308 unitati, in august.
 

In primele opt luni ale anului, piata UE s-a majorat cu 4,8%, pana la 1,6 milioane de vehicule comerciale noi. Spania a inregistrat cea mai puternica crestere in aceasta perioada (+ 10,8%), urmata de Franta (+ 6 %), Germania (+ 4,4%) si Italia (+ 1,6%), in vreme ce piata din Marea Britanie s-a contractat an cu 3 %. In aceeasi perioada, piata din Romania a inregistrat o crestere de 18,1%.
In august 2018, cererea pentru vehicule utilitare usoare (LCV) a crescut cu 7,5% (la 132.905 de unitati), determinata in principal de performanta excelenta a noilor state membre ale UE (+ 14,5%). Din cele cinci piete importante, Spania (+ 20,2%), Franta (+ 12,7%), Germania (+ 12,7%) si Anglia (+ 5 %), in vreme ce in Italia cererea a scazut cu 3%. Piata din Romania a manifestat o crestere de 42%, de la 374, la 531 de unitati.
In primele opt luni, cererea de vanuri a crescut cu 4,8% fata de perioada similara a lui 2017, cu un total de 1.352.326 de unitati inregistrate pana in prezent. Rezultatele au fost diferite pe principalele piete ale UE. Astfel, in timp ce Marea Britanie (- 2,2%) si Italia (- 0,4%) au inregistrat contractari, pietele din Spania (+ 11,6%), Franta (+ 5,7%) si Germania (+ 5,7%) au crescut. De asemenea, piata autohtona s-a majorat cu 11,2%.
In ceea ce priveste vehiculele grele HCV, de peste 16 t, inmatricularile au fost in august semnificativ mai mari (+ 8,6%) decat in urma cu un an. Franta (+ 15,6%), Spania (+ 10,7%), Germania (+ 9,6%) si Italia (+ 4,7%), dar si Romania (+ 39,5%), au contribuit pozitiv la cresterea UE, in vreme ce Anglia a raportat o scadere de 9,4%.
In primele opt luni, cererea de camioane noi a ramas pozitiva in UE, cu un plus de 5,1% fata de 2017 (205.208 de vehicule). Singura piata majora care a inregistrat un declin a fost Marea Britanie (- 8,9%), celelalte precum Italia (+ 13,3%), Franta si Romania (+ 10 %), Spania (+ 4,2%) si Germania (+ 2,5%) manifestand cresteri.
Pe segmentul vehiculelor comerciale grele si medii, de peste 3,5 t, inmatricularile au crescut in august pentru a treia luna consecutiva (7,6 %), insumand 25.541 de unitati.
Cresterea puternica a fost inregistrata pe aproape toate pietele majore ale UE, cu exceptia Angliei (-7,9%). Piata franceza a inregistrat cea mai puternica crestere (+ 16,1%) in august.
In primele opt luni, cererea UE de camioane noi a crescut cu 4,8%, ajungand la 252.999 de inmatriculari in regiune. Italia (+ 11,8%), Franta (+ 8,9%), Spania (+ 5,6%) si Germania (+ 2,0%) au avut rezultate bune, la pol opus fiind Marea Britanie, cu o scadere de 6,9%.

Articole similare

Ad