Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inca exista firme de transport care isi extind flotele

73,08% dintre firmele de transport ai caror manageri au raspuns intrebarilor noastre din chestionarul de la Gala Tranzit au achizitionat in 2018 camioane si/sau semiremorci, iar restul de 26,92% nu au facut astfel de investitii (cateva din aceasta a doua categorie avand totusi in plan sa cumpere vehicule pana la final de an, iar unul dintre manageri aratand ca este primul an din istoria firmei cand nu s-au cumparat vehicule).
 

Cele mai multe achizitii au fost mici, de 1-5 ansambluri, dar au existat si cateva investitii in 20-30 sau chiar 40-60 de camioane cu semiremorci. Livrarile mai mari de flote au fost fie integral fie preponderent pentru inlocuirea unor vehicule mai vechi, deci nu ne putem lauda cu extinderi semnificative de flote, asa cum era si de asteptat, data fiind criza de soferi. Cu o singura exceptie, o firma care a cumparat 41 de camioane si 53 de semiremorci pentru largirea parcului auto. Un alt manager a declarat ca flota pe care o administreaza s-a extins prin preluarea unei alte societati din acelasi grup, cu tot cu camioane.
In cazul transportatorilor care au facut achizitii procentul celor care doar au innoit flota este ceva mai mare decat al celor care au facut doar extindere sau au facut si extindere si innoire, dar per ansamblu cele trei valori sunt aproximativ egale. Cel mai mare numar de camioane inlocuite de o firma a fost de 50, in conditiile in care lotul total cumparat de firma respectiva se ridica la 60 de unitati.
Cea mai mare restituire a fost de 100 de camioane, din motive de profitabilitate, iar unul dintre respondenti a declarat ca a vandut 25 de vehicule unei alte filiale din acelasi grup.
Motivul principal pentru restituire este terminarea contractelor de inchiriere sau a perioadelor de leasing – in ciuda crizei de soferi si a informatiilor pe care le avem, ca unele firme au renuntat la camioane pentru ca le tineau oricum pe dreapta din cauza lipsei de personal, niciunul dintre manageri nu a declarat explicit ca acesta ar fi fost motivul returnarii sau vanzarii camioanelor.

Articole similare

Ad