Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marii retaileri au reusit sa mentina ritmul de crestere a cifrei de afaceri la 12%

Marile lanturi de retail, care isi desfasoara activitatea in special in cadrul centrelor comerciale, si-au mentinut in 2018 ritmul mediu de crestere a cifrei de afaceri la nivelul de 12%, similar cu cel din 2017 si dublu fata de avansul consumului, care in primele zece luni ale anului a consemnat un plus de 5,9%, potrivit celei de-a doua editii a studiului Retailers’ METRICS, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.
In cadrul studiului au fost analizate ritmul de expansiune si evolutia cifrei de afaceri ale unui numar de 88 de companii de retail care opereaza magazine sub mai mult de 100 de branduri internationale si locale din domeniile FMCG, Fashion, Electro-IT, Cosmetice, Articole Sportive, Incaltaminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Restaurante si Cafenele, Home & Deco si Librarii.
 

Retailerii analizati aveau la inceputul lui 2018 peste 5.054 de magazine, iar de-a lungul anului si-au extins retelele cu 487 de unitati noi, comparativ cu un numar de 522 de deschideri in 2017. In ceea ce priveste cifra de afaceri, rulajul cumulat al acestor companii este estimat pentru 2018 la 15,37 miliarde de euro, avand o cota de piata de aproape 40% din cifra de afaceri totala a companiilor specializate in comert cu amanuntul.
“Evolutia din 2018 ne arata ca retailerii mari, cu zeci sau sute de magazine, continua sa castige cota de piata atat prin extindere, cat si organic. Chiar daca din punct de vedere al livrarilor de spatii noi, 2018 nu a fost un an senzational, iar cele cateva deschideri au fost concentrate in ultimele luni ale anului, majoritatea retailerilor au gasit resurse sa creasca pe fondul majorarii salariilor si a puterii de cumparare, a inflatiei, dar si a comertului online”, a declarat Cristi Moga, Head of Research, Cushman & Wakefield Echinox.
Fata de 2017, ritmul de extindere a retelelor de magazine a incetinit in majoritatea sectoarelor, atat ca urmare a optiunilor limitate de spatii, cat si pe fondul continuarii procesului de optimizare derulat de o serie de retaileri.
Cele mai mari cresteri ale cifrei de afaceri sunt preconizate pentru retailerii care comercializeaza articole pentru copii (39%), articole vestimentare (17%) si produse din categoria Home & Deco (16%).

Articole similare

Ad