Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Doar saptamana aceasta transportatorii britanici mai pot depune dosarele pentru CEMT

Termenul de depunere a dosarelor pentru obtinerea de CEMT-uri pentru companiile britanice se inchide in aceasta saptamana, vineri, 18 ianuarie. Asociatia britanica de transport de marfuri (FTA), care ofera consultanta operatorilor de vehicule comerciale care doresc sa transporte marfuri in tarile "UE-27" post-Brexit, a explicat ca  operatorii de vehicule comerciale vor avea nevoie de permise CEMT (Conferinta Europeana a Ministrilor Transporturilor) pentru a transporta marfuri catre Uniunea Europeana (UE) si SEE (Spatiul Economic European) in cazul in care Regatul Unit va parasi UE fara o intelegere la 29 martie 2019.
 

Sarah Laouadi, directorul politicii europene de la FTA, a comentat: „O iesire din UE fara acord este posibila, iar companiile trebuie sa se pregateasca pentru aceasta eventualitate”. Cererile pentru permisele CEMT se incheie in aceasta saptamana, iar FTA ii sfatuieste pe agentii economici sa depuna urgent cererile sau nu vor putea calatori in cazul unui rezultat „fara acord“. „Numarul de permise CEMT disponibile pentru operatorii britanici este posibil sa acopere numai 5% din necesar. Fara posibilitatea de miscare a marfurilor intre Marea Britanie si UE, lantul delicat de aprovizionare pe care se bazeaza economia noastra va fi in pericol“.
Avand in vedere acest lucru, FTA a pregatit o lista a masurilor urgente ce trebuie luate si a institutiilor care se ocupa de negocierea cuantumului de autorizatii de transport, cu care guvernul britanic ar trebui sa discute cu prioritate in cazul unui Brexit fara intelegere.
Ea a subliniat limitarile propunerilor facute luna trecuta de Comisia Europeana de a incerca sa asigure cel putin o continuitate a transportului rutier de marfuri, mentionand: „Comisia Europeana a depus deja o propunere prin care transportatorii britanici ar putea efectua anumite operatiuni de transport in UE pe baza recunoasterii reciproce a licentei comunitare; cu toate acestea, acest aranjament nu ar acoperi operatiunile de cabotaj sau transportul intre doua tari UE si vine cu multe alte restrictii. FTA va incerca sa se asigure ca propunerea va fi imbunatatita pentru a raspunde nevoilor industriei. Intre timp, operatorii ar trebui sa solicite permisele CEMT, deoarece nu exista nicio garantie ca va exista o alternativa viabila pentru ziua Brexitului."

Articole similare

Ad