Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pachetul de Mobilitate intr-o cursa contracronometru. Se va schimba ceva in acesta an?

Initiativa Comisiei Europene de a schimba fata transportului rutier european, cunoscuta sub denumirea de Pachetul Mobilitate 1, se regaseste in aceste momente intr-o cursa impotriva timpului. Alegerile pentru Parlamentul European au loc in luna mai si o mare parte din Pachet, respectiv cele doua propuneri respinse de Comisia TRAN in 10 ianuarie, cea privind modificarea Regulamentului 561 si Detasarea, inca sunt dezbatute.
Amendamentele includ prevederi importante pentru transportatori – licentierea, pauzele de odihna si timpii de conducere, includerea soferilor in legislatia privind detasarea, tahograful digital, normele de poluare si conducerea in pluton. Ambitiosul pachet de legi a fost coordonat de Comisarul European pentru Transport, Violeta Bulc, care il considera una dintre mostenirile sale. Cu toate acestea, pentru ca nu s-a decis daca va mai candida, doamna Bulc poate sa nu mai detina aceasta functie dupa luna mai. Noii comisari sunt numiti in toamna.

Europarlamentarii membri ai Comisiei de Transport si Turism au votat deja in favoare restrictionarii cabotajului, in acelasi timp cu aprobarea unor masuri despre care responsabilii de amendamente sustin ca ar combate companiile de tip „casuta postala“. Pe viitor, operatorii vor trebui sa demonstreze ca efectueaza activitati substantiale in statul membru in care sunt inregistrati, ori asta inseamna ca segmentul de transport pe Comunitate se inchide pentru transportatorii estici. Deputatii europeni doresc o noua legislatie care sa vizeze expeditorii care angajeaza cu buna stiinta operatori de transport care nu respecta legea, asemanatoare cu regulile de raspundere a expeditorului care exista in Irlanda. „Ar trebui sa existe o lista neagra a firmelor care nu respecta regulile", afirma Karima Delli, presedintele Comisiei TRAN. Toate aceste masuri vor trebui ratificate de Parlamentul European inainte sa devina lege, iar pana la alegerile din luna mai timpul este foarte scurt.
Iar acum se naste intrebarea: Ce se va intampla cu Pachetul de Mobilitate atunci cand el va ajunge pe masa noului Parlament dupa alegerile din mai si, cel mai probabil, va exista un nou Comisar European pentru Transport din toamna? Cel mai probabil nimic nu se va schimba anul acesta, noul Parlament urmand a-si relua activitatea in iulie.
In eventualitatea in care Marea Britanie nu ajunge la un acord cu UE in privinta Brexit, Parlamentul European a fost de acord ca operatorii de transport britanici sa circule pe teritoriul UE fara autorizatii pana la finalul acestui an, doar daca si Marea Britanie ofera aceleasi drepturi transportatorilor din UE.

Articole similare

Ad