Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Romania are nevoie de Schengen si de o infastructura moderna

Viteza internetului, alaturi de cea a transporturilor, vor conta tot mai mult in industria auto si a logisticii, pe masura ce piata locala va dori sa tina pasul cu economiile din Europa Centrala.
Pe langa nevoia dezvoltarii unei infrastructuri moderne, Romania are nevoie sa acceada cat mai rapid in Spatiul Schengen, atat pentru a valorifica portul Constanta, care acum are un trafic de circa 2 milioane de containere anual, cat si pentru a putea exporta mai rapid masinile produse de Ford si de Dacia. Odata intrati in Schengen, am putea vorbi de o crestere exponentiala a traficului de containere in port si de o dezvoltare a logisticii in port, dupa exemplul portului Koper din Slovenia. „Constanta este cel mai mare hub de forta de munca neexploatat din Romania care dispune de legaturi aeriene, feroviare, portuare si rutiere moderne", a spus Sorin Preda, CEO al dezvoltatorului Global Vision in cadrul ZF Transport&Logistics Summit 2019. Acesta a punctat si faptul ca un drum care sa lege aeroportul Otopeni de autostrazi ne-ar ajuta sa dezvoltam centre de logistica mari.

Gabriel Sicoe, presedintele ACAROM, a subliniat ca Romania trebuie sa fie atenta la calitate, costuri si termene, inclusiv in activitatea de logistica si transport, pentru a ramane competitiva. Astfel, companiile vor putea creste gradul de integrare locala si noi componente vor putea fi achizitionate din Romania, in loc sa fie importate.
In ceea ce priveste piata auto locala, Attila Szabo, director general al Ford Romania, estimeaza ca inmatricularile de autovehicule ar putea ajunge in acest an la 178.000 de unitati, in crestere de la 158.000 in 2018, insa schimbarea normelor de poluare va pune presiune asupra jucatorilor. Printre segmentele cu cel mai puternic avans este cel al SUV-urilor mici, unde activeaza atat Ford EcoSport produs la Craiova, cat si Duster.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad