Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pachetul Mobilitate 1: peste 1.000 de amendamente se intorc in plen! Cum se incearca trecerea lor?

Dupa aproape cinci ore de sedinta de vot in Comisia TRAN, din cele 1224 de amendamente depuse la Pachetul Mobilitate 1, membrii comisiei au eliminat circa 150 de amendamente, ceea ce inseamna ca in sedinta plenara de joi, 4 aprilie, vor reveni pentru a fi votate peste 1.000 de amendamente, impreuna cu cererile pe voturi separate si voturi split, sustinute de asemenea in sedinta TRAN din 2 aprilie.

Cei peste 38 de eurodeputati care se opun actualei forme a pachetului, printre care europarlamentarii romani Maria Grapini si Marian-Jean Marinescu, vor propune astazi, din nou, ca cele trei dosare sa fie scoase de pe agenda plenului. „Astazi (n.r. – miercuri) la ora 14:00, propunem motiunea pentru a fi scoase de la vot.  Speram ca de data aceasta sa treaca, desi nu stim care va fi structura in sala, pentru ca din pacate, cei care stiu ca nu mai sunt pe liste nu se mai prezinta la vot“, a declarat Maria Grapini pentru revista Tranzit.
Sedinta de ieri a Comisiei TRAN a durat in jur de cinci ore, timp in care din cele peste 1.200 de amendamente au fost eliminate aproximativ 150, asta nu dupa ce Ismail Ertug, la jumatatea votului, a incercat sa modifice structura de vot cerand ca amendamentele sa fie supuse la vot in bloc. „Am luat cuvantul si m-am opus acestei propuneri, noi vrem sa vedem cum este votat fiecare amendament si nu poti schimba procedura la jumatatea votului“, a mai spus Maria Grapini.
Astfel, pentru ca sunt peste 1.000 de amendamente ce vor ajunge din nou in plen, Ismail Ertug, Pavel Telicka si Merja Kyllonen au trimis o scrisoare catre presedintele PE, Antonio Tajani, in care au solicitat ca votul din plenara sa fie pe blocuri de amendamente. Masura este contracarata de grupul eurodeputati care se opun actualei forme si care i-au scris si ei lui Antonio Tajani. „Avand in vedere acest lucru (n.r. – peste 1.000 de amendamente se intorc in plen), precum si experienta din ultima sesiune plenara, cand amendamentele din lista de vot in plen au fost grupate in blocuri mari, dorim sa ne ridicam preocuparile serioase cu privire la aceste blocuri. Articolul 174 din Regulamentul de procedura prevede ca amendamentele sa fie supuse la vot in conformitate cu partile din text la care sunt prezentate sau pot fi votate colectiv in cazul in care acestea sunt complementare“, se arata in scrisoare. Eurodeputatii ii explica lui Tajani ca la votul in bloc, ei sunt lipsiti de posibilitatea „libera si democratica“ de a vota anumite amendamente pe care le sustin si de a respinge ceea ce nu sustin.
„In sedinta plenara din Parlamentul European nu exista precedent pentru astfel de voturi in bloc, iar daca se va ajunge la asta, acest lucru va crea motive serioase pentru ca procedurile legislative ale «Pachetului de Mobilitate» sa ajunga in fata Curtii Europene de Justitie, intrucat membrii plenului ar fi lipsiti de dreptul lor privind alegerea votului“, se mai arata in scrisoarea catre Tajani. Eurodeputatii considera ca amendamentele trebuie grupate pe articole, in linie cu Articolul 174, „orice alt format al listelor de vot ridica riscul ca adoptarea celor trei dosare sa duca la incertitudini grave legate de continut, dar si din punct de vedere juridic.“ La final, acestia ii aduc in atentie presedintelui PE faptul ca procedura ceruta de raportorul Ismail Ertug nu poate fi aplicata dupa intoarcerea amendamentelor in TRAN (pe baza articolului 175) si ca ocoleste in mod evident rezultatul votului din 2 aprilie dat in comisie.

Articole similare

Ad