Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii isi crediteaza beneficiarii

Prezent la conferinta organizata de Tranzit pe 5 aprilie la Suceava, Decebal Popescu a atras atentia asupra faptului ca profitul transportatorilor este diminuat de faptul ca, fara voia lor, acestia isi crediteaza beneficiarii prin prisma termenelor de plata prelungite.
„Vanzarile sunt un cadou facut clientului pana la colectarea banilor“, a mai spus acesta. Timpul trecut de la prestarea serviciului pana la incasarea banilor trece in defavoarea transportatorului, acesta ajungand sa-si finanteze beneficiarul si sa piarda din profit. „Am intalnit cazuri in care perioada dintre efectuarea cursei si momentul in care se factureaza serviciul catre client depasea 45 de zile. Diferenta este mare fata de tarile vestice, cum este cazul Benelux, unde termenul nu prea depaseste zece zile de la momentul in care inregistreaza operatiunea pana cand se factureaza serviciul.“ Or, dupa facturarea serviciului se adauga si asteptarea pentru incasarea facturii.

Pentru o companie cu 10 camioane si cu o cifra de afaceri de 1,2 milioane de euro, un deficit de cash de 50 de zile se traduce intr-un cost de finantare a deficitului de 8.219 euro/an, cu un impact de 0,68% asupra profitului. Astfel, 20% din profit se pierd prin finantarea deficitul inregistrat intre termenul de plata si termenul de incasare.
 „Pentru o mai buna observare a acestor pierderi, am luat ca studiu de caz Polonia. Cel mai recent sondaj de plati Coface a indicat ca platile restante in transporturi sunt cele mai lungi din toate sectoarele. Au ajuns la 145,9 zile, cu o crestere de 33 de zile intr-un an (2017). Operatiunile de insolventa si restructurare ale companiilor de transport au crescut in Polonia cu 52% in primele noua luni ale lui 2018, fata de perioada similara a lui 2017“, a explicat Decebal Popescu.
Transportatorii au nevoie de solutii de diminuare a termenului de plata.
Articolul poate fi citit integral in numarul urmator al revistei Tranzit.

Articole similare

Ad