Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzarile de autoturisme din Romania cresc usor, in timp ce piata europeana e la a sasea luna consecutiva de scadere

Vanzarile de autoturisme noi au crescut in Romania in primele trei luni din 2019 cu 5,6% fata de perioada similara a anului trecut, arata APIA, desi programul Rabla s-a reluat cu o luna mai tarziu decat in 2018. Poate tocmai de aceea cresterea nu este, totusi, la fel de mare ca aceea din primul trimestru al lui 2018 comparativ cu perioada similara din 2017. Concret, au fost vandute 31.174 de autoturisme noi, fata de 29.531 in primele trei luni din 2018, din care 23.146 de import, fata de 21.206 in 2018.
Asta in timp ce in UE15 volumele au scazut cu circa 3,5% si, avand in vedere ponderea pe care aceste state o au in piata totala a UE28, se poate estima un rezultat negativ dupa primele trei luni ale anului. Piata europeana este, de altfel, la a sasea luna consecutiva de scadere, o explicatie pentru acest rezultat fiind trecerea la cerintele de omologare WLTP (Procedura de Testare armonizata la nivel global pentru Autovehiculele Usoare).

Principalele tari UE, ale caror volume reprezinta circa 75% din piata totala, au scazut in primul trimestru al anului, cu exceptia Germaniei, care a inregistrat o crestere nesemnificativa, de 0,2%. Astfel, in Franta s-au vandut cu 0,6% mai putine autoturisme, in Italia cu 9,6%, in Spania cu 6,9% si in marea Britanie cu 2,4%.
In Romania persoanele juridice continua sa detina ponderea cea mai mare din vanzarile totale de autoturisme, cu 72%, iar numarul masinilor cumparate de persoane fizice a scazut oricum cu 2,2% fata de primul trimestru al anului trecut, poate din cauza inceperii mai tarziu a Programului Rabla, de la 8.799 la 8.606 unitati, deci ponderea lor nu mai este de 30%, ci de 28% din total.
In primele trei luni din 2019 au fost inmatriculate la noi si 110.308 de autoturisme rulate, cu 8,6% mai putine decat in 2018, si la fel de imbucurator este faptul ca cele cu varsta mai mare de 12 ani au scazut si ele cu 14,9%. Dar, asa cum insista sa atraga atentia de fiecare data reprezentantii APIA, cele mai multe dintre acestea sunt in continuare nefiscalizate.
La autoturisme, topul pe marci are pe primul loc Dacia, cu 8.218 unitati (26,4% cota de piata, cu un volum in scadere cu 4,3% fata de 2018), urmat de Volkswagen cu 3.230 (10,4% cota de piata, volume in scadere cu 4,7% fata de 2018) si Skoda cu 2.629 (8,4% din total piata, volume in scadere cu 4,1%).
Vanzarile de autoturisme din productia autohtona au scazut cu 3,6%, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o crestere de 9,1%.
Cum datele despre productia Dacia nu mai sunt declarate la APIA, despre productia interna si exportul de autoturisme ale Romaniei putem spune doar ca Ford a produs la Craiova 34.420 de unitati in primul trimestru din 2019, cu 5,2% mai putine decat cele 36.313 din perioada similara a lui 2018. Aproape toate, 34.284, au fost exportate, in scadere cu 7,3% fata de cele 36.987 din perioada similara a lui 2018.

Articole similare

Ad