Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Slabe sanse pentru estici la negocierea institutionala a Pachetului Mobilitate

La intalnirea cu asociatiile profesionale, din cadrul Expo Tranzit, a fost prezent si eurodeputatul PSD Maria Grapini, care a fost aleasa si in noul Parlament European, si care a aratat ca este constienta de impactul transporturilor asupra intregii societati nu numai pentru ca a avut ocazia, lucrand in Comisia TRAN, sa se documenteze in legatura cu acest domeniu, ci si pentru ca apeleaza la transportori pentru exportul in 17 tari al produselor din fabrica familiei sale, ce a aniversat la final de mai 100 de ani de activitate.
Europarlamentarul PSD a explicat ca in prezent sunt deschise doua cai pentru Pachetul Mobilitate, si ele nu se exclud reciproc.

Prima, care este obligatoriu sa aiba loc, conform normelor de functionare a institutiilor europene, este negocierea institutionala intre Parlamentul European, Consiliul UE (reprezentat de tara care detine presedintia rotativa, deci in toamna ar fi Finlanda, care a votat pentru Pachetul Mobilitate in forma dorita de vestici, dar careia i se mai poate trimite o scrisoare cu argumente concrete in favoarea esticilor) si Comisia Europeana (Trilog).
Dar la negocierea institutionala sansele esticilor sunt minime, deoarece in Consiliu exista o majoritate care nu va ceda, iar PE va fi reprezentat la negocieri de raportorul Ismail Ertug, care sustine pozitia Consiliului. „Ar fi totusi o sansa, dupa parerea mea: sa cerem sa mearga la discutii si raportorii din umbra. Toti cei trei raportori pentru Pachetul Mobilitate sunt din vest si asta inseamna dezechilibru, asa ca am solicitat sa mearga la negocieri si raportorii din umbra, care sa vina cu argumente sintetizate si trimise de asociatiile profesionale pana in septembrie – mai devreme nu vor incepe discutiile. De acea va sugerez sa va concentrati si sa trimiteti in timp util un set de amendamente armonizate intre toate asociatiile, pe care sa le sustinem in negociere.“
Intre cele trei institutii europene se organizeaza 3-4 runde de negocieri, iar daca nu cedeaza nimeni procedura se suspenda si se ia de la capat. Exista, teoretic, aceasta sansa, dar Maria Grapini nu prea crede in ea, deoarece Ertug vrea neaparat ca Pachetul sa treaca.
Ce este foarte important la aceste negocieri este ca ministrul de transport sa sustina in Consiliu acelasi lucru pe care il sustin europarlamentarii romani.

Articole similare

Ad