Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul rutier stagneaza, iar cel de persoane creste cu ajutorul turismului

Desi traficul de pasageri inregistreaza un ritm de crestere de 4%, condus de turism, iar pe piata  bunurilor se manifesta o crestere de 0,5% – cea mai mica din ultimii trei ani –, inca nu se poate spune ca ne confruntam cu o recesiune in domeniul transportului, ci mai degraba cu o tendinta de stagnare. Aceasta este concluzia Observatorului Transporturilor Conftrasporto, in ceea ce priveste activitatea din sector in prima jumatate a lui 2019, potrivit http://www.uominietrasporti.it/.

Descurajant este faptul ca o crestere cu 0,5% a transportului de marfuri este un regres, avand in vedere ca in 2018 majorarea a fost de 1,2%, in 2017 de 3,5%, iar in 2016 de 4,1%. Pe de alta parte, poate fi incurajator pentru cei din sectorul transportului de marfa faptul ca, in realitate, cresterea de 0,5% se datoreaza in principal segmentului rutier care a raportat o crestere de 2,6% la jumatatea anului, in vreme ce sectorul aerian s-a contractat cu 5,3%, cel feroviar cu 4,1%, iar maritim cu 2,2%.
Raportul Observatorului Transporturilor evidentiaza, de asemenea, o tendinta ingrijoratoare privind competitivitatea porturilor italiene. De exemplu, porturile din sud inregistreaza o contractie a traficului de pana la 9 puncte procentuale, comparativ cu un an in urma, iar circulatia in sud si insule a scazut cu 9% in 2018, fata de anul precedent, in contextul in care, dupa cum puncteaza vicepresedintele Confcommercio si Conftrasporto, Paolo Uggè, in aceeasi perioada de timp „in Canalul Suez s-au inregistrat cresteri ale traficului cu doua cifre”.

Articole similare

Ad