Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FORT ?i Consiliul Na?ional al Elevilor cer subven?ionarea corect? a transportului elevilor

Federa?ia Operatorilor Români de Transport (FORT) ?i Consiliul Na?ional al Elevilor (CNE) solicit? Guvernului s? g?seasc? rapid o solu?ie pentru suven?ionarea corect? a transportului elevilor. Proiectul de hot?râre de guvern prin care se dore?te modificarea articolului 4 din HG 863/2016 pentru aprobarea Metodologiei de calcul ?i stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport pentru elevi în sensul prelungirii perioadei de valabilitate a acestui tarif dup? data de 1 septembrie a.c. nu rezolv? problema lipsei op?iunilor de transport pe anumite trasee jude?ene ?i nici pe cea a abandonului ?colar.

Tariful maxim de 1,74 lei/km nu este suficient pentru a permite unei firme de transport private s?-?i acopere costurile de operare ?i, în lipsa unei compensa?ii, aceasta nu va mai putea s? î?i desf??oare activitatea. În acela?i timp, reducerea procentului de decontare al abonamentului elevilor de la 100% la 50% (dup? 2013) a contribuit la abandonul ?colar a aproape 30.000 de copii, ceea ce reprezint? aproape un sfert din num?rul total al elevilor care sunt nevoi?i s? fac? naveta pentru a merge la ?coal?.
Într-o conferin?? de pres? organizat? de FORT ?i CNE, conducerile celor dou? organiza?ii au explicat pe larg care sunt problemele cu care se confrunt?, numitorul comun fiind importan?a subven?ion?rii juste a transportului elevilor – a?a cum se întâmpl? ?i în cazul altor categorii sociale defavorizate – în vederea sus?inerii educ?rii viitoarelor genera?ii.
Suspiciunea de neconstitu?ionalitate la adresa ordonan?ei 51/2019 dezb?tut? în spa?iul public este complet eronat?, a declarat Augustin Hagiu, pre?edintele FORT, întrucât scopul ordonan?ei a fost exclusiv de evitare a unei situa?ii de blocaj în transportul na?ional jude?ean, care ar fi fost generat? de vidul legislativ creat de legea 328/2018. Decizia de a opera sau nu un anumit traseu este îns? exclusiv la latitudinea operatorului de transport ?i ?ine de profitabilitatea acestuia. Acolo unde agentul economic nu poate sus?ine activitatea din încas?ri, statul poate veni cu compensa?ii care s? îl motiveze s? presteze serviciul respectiv. Degeaba se va prelungi HG 863/2016, dac? nu vor mai fi transportatori interesa?i/capabili s? fac? transport în condi?iile respective. Prin urmare, statul trebuie s? bugeteze finan?area transportului pentru elevi, fie c? alege s? ofere banii direct acestora din urm?, sub form? de subven?ie, fie transportatorilor, ca ?i compensa?ie.

Articole similare

Ad