Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Automatizarea este doar pentru producatori

Deocamdata costul automatizarii este prea mare pentru companiile de logistica daca luam in calcul durata contractelor pe care le ofera piata, dar si costurile cu personalul. Alexandru Catana, directorul general Quehenberger a explicat ca pentru a putea automatiza un depozit este nevoie de un contract pe o perioada de 15-20 de ani, iar in Romania majoritatea se incheie pe perioade cuprinse intre trei si cinci ani. Iar automatizare se poate face numai in proportie de 80%. „Trebuie sa fii un mare producator pentru a putea face o astfel de investitie. In conditiile in care costul anual cu forta de munca pentru un depozit este de 500.000 de euro, iar ca sa automatizezi acelasi depozit este nevoie de 30 de milioane de euro, si daca platesti un million pe an, tot ajungi la o investitie de 30 de ani. Cred ca in urmatorii zece ani, daca nu vor scadea costurile de automatizare cu 70 80%, aceasta nu va fi posibila pentru operatorii clasici nici aici si nici in vestul Europei“, a concluzionat Alexandru Catana.

In cadrul unui producator, asa cum este Coca Cola HBC Romania, automatizarea este parte a solutiei privind criza de forta de munca, criza ce a afectat tot segmentul de FMCG, cu precadere in vestul tarii. „Insa, orice ai face, automatizarea implica angajarea oamenilor calificati si orice tip de automatizare nu va reduce factorul uman intr o unitate de productie. Felul in care noi privim aceasta problema pe care incercam sa o rezolvam este prin cresterea productivitatii pe tot parcursul lantului de aprovizionare   in productie, in logistica etc.“, a punctat Jevgeni Rudkovski, Supply Chain Manager Coca Cola HBC Romania. In cazul companiei, automatizarea este necesara in primul rand pentru a raspunde provocarilor si complexitatii pietei de consum si abia apoi pentru rezolvarea deficitului de personal. „Dinamica pietei este din ce in ce mai provocatoare, sunt tot mai multe produse care apar pe piata, iar acest lucru necesita, implicit, un grad de automatizare“, a completat managerul, precizand ca pentru Coca Cola Romania solutia atragerii de personal extracomunitar, adoptata deja de o parte a segmentelor de constructii si transporturi, nu este inca luata in calcul, preferat fiind personalul local.

Articole similare

Ad