Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

TMM avertizeaza: Prea multe camioane in piata, in raport cu cererea de transport

Piata europeana de transport inregistreaza in continuare un declin al volumului de marfa in raport cu capacitatea totala de transport. Dupa cum arata cele mai recente date colectate de expertii de la TIM Consult si Transporeon, publicate in raportul Transport Market Monitor, cel mai mare declin a fost inregistrat in luna februarie, atunci cand in piata a existat surplus de camioane de 63.33% fata de volumul de marfa de transportat.

Comparativ cu primele sapte luni ale anului trecut, din punct de vedere al volumului de marfa graficul este oarecum linear, in sensul in care diferentele de la o luna la alta nu sunt foarte mari. Ceea ce difera insa este capacitatea de transport. Exceptand februarie, martie si noiembrie, atunci cand a fost mai mare in raport cu cererea, anul trecut a aratat foarte bine din punct de vedere al volumului de marfa transport, care a fost peste flota totala din piata de transport. Principalul indicator al pietei, aceasta balanta dintre cerere si oferta, s-a schimbat puternic insa anul acesta, atunci cand avem de-a face cu mai multe camioane fata de numarul de marfuri de transportat. Astfel, pe ianuarie diferenta dintre cele doua criterii este de 15.96% in defavoarea marfurilor. Cel mai mare declin s-a inregistrat in februarie, atunci cand a fost disponibila in piata o capacitate de transport cu 158.6% mai mare ca in februarie 2018, fata de un volum de marfuri de 95.3%. Practic, a existat un surplus de camioane de 63.33% fata de volumul de marfa. Incepand din martie aceasta diferenta a inceput sa se micsoreze ajungand la 42%, cu valori apropiate in lunile aprilie si mai, cei doi indici intersectandu-se in iunie (107.2% versus 106.8%), in timp ce in iulie avem de-a face din nou cu o crestere usoara a capacitatii de transport. Cu alte cuvinte, multe companii au facut extinderi de flota fara sa aiba o legatura cu realitatea din piata.

Articole similare

Ad