Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tirol si Alto Adige au incheiat un acord pentru descurajarea tranzitului camioanelor prin pasul Brenner

Initiativele tiroliene de pana acum se pare ca nu au fost suficiente pentru a reduce numarul de camioane care tranziteaza pasul Brenner. Ca urmare, autoritatile acestei regiuni austriece au semnat in cadrul reuniunii de la Castel Tirolo, pe 5 septembrie, o declaratie comuna cu autoritatile „vecine“ din Tirolul de Sud. Aceasta cuprinde noua initiative care vor face tranzitul prin Brenner mai putin avantajos pentru camioane, favorizand in acelasi timp transferul marfurilor de pe sosea pe calea ferata. Un astfel de rezultat se obtine prin cresterea taxelor de autostrada pentru vehicule grele astfel incat acestea sa fie similare in sudul si in nordul Brenner-ului, dar si prin intensificarea controalelor pe drumurile secundare pe care camioanele ar fi tentate sa le foloseasca, dupa cum a precizat guvernatorul Tirolului, Gunther Platter.

Omologul sau din Tirolul de Sud, Arno Kompatscher, a subliniat rolul tot mai mare pe care il pot juca interporturile si, prin urmare, si-a afirmat intentia de a construi altele noi, solicitand in acelasi timp managerilor infrastructurii feroviare si autoritatilor nationale sa investeasca in masuri de protectie acustica pe liniile existente si in material rulant silentios. De asemenea, trebuie realizata armonizarea imediata a traficului feroviar, in asteptarea finalizarii tunelului de baza Brenner.
Dozajele si interdictiile de circulatie sunt masuri de urgenta pentru mentinerea sigurantei traficului si garantarea aprovizionarii de-a lungul coridoarelor din Valea Innului si Pasul Brenner. Dar, ceea ce este cu adevarat necesar, potrivit autoritatilor din Tyrol si Alto Adige, este un sistem care sa se activeze atunci cand se constata in Kufstein si Ala / Avio ca traficul este prea intens si exista risc de congestionare.

Articole similare

Ad