Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pachetul Mobilitate ar aduce costuri suplimentare de miliarde de euro

Un alt set de consecinte ale scenariului implementarii rapide a prevederilor din Pachetul Mobilitate este, conform studiului profesorului Peter Klaus, la nivel macro-economic: cresterea costurilor de exploatare a camioanelor si iminenta pierdere pe termen scurt de capacitate si flexibilitate a serviciilor care depind de camioane – ca o consecinta a operatiunilor mai putin fezabile de transport cross-trade – va slabi competitivitatea comparativ cu operatorii din afara UE, cum ar fi cei turci. In plus, eforturile UE pentru armonizarea nivelurilor de prosperitate intre tarile intrate mai recent in Comunitate si membrii mai vechi vor fi afectate negativ si se va pierde din capacitatea de transport, din moment ce operatorii mici, mai slabi, din statele de la periferia Europei, vor iesi de pe piata.

Numarul camioanelor inmatriculate in tari de la periferia Europei care fac transport transfrontalier este estimat la 80.000-100.000, cu 100.000-123.000 de soferi. Aceste cifre pornesc de la totalul estimat de 310.000 de soferi din tari de la periferie care fac transport in tarile dezvoltate si de la datele statistice care arata ca 26,5% din toate transporturile cross-bording din Europa sunt operatiuni cross-trade. Deoarece cheltuiala medie anuala curenta pentru un sofer este de 37.000 de euro in tarile cu costuri mari si de 27.000 de euro in tarile cu costuri mici, daca se presupune ca cheltuielile pentru 112.000 de soferi cu salarii mici cresc la nivelul salariilor mari – deoarece acesti soferi vor trebui platiti cu salariile mai mari din Europa Centrala dupa aplicarea directivei detasarii si a Roma I – se ajunge la o cheltuiala suplimentara de 1,1 miliarde de euro pe an in plus.
Acelasi studiu mai arata ca cresterea de cost prin eliminarea operatiunilor cross-trade si a migratiei de capacitate a camioanelor de la periferia Europei spre locatii din centru si vest, inclusiv carburantul mai scump de acolo si costurile administrative mai mari, va fi de 2-2,5 miliarde de euro pe an sau 7-8% fata de costurile actuale, fara a include costurile si pierderile cu procesele de tranzitie.

Articole similare

Ad