Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Doua scenarii posibile dupa intrarea in vigoare a Pachetului Mobilitate

Urmarind, din a doua jumatate a lui 2017, lucrarile pe marginea Pachetului Mobilitate, Asociatia Poloneza de Transport si Logistica (TLP) s-a aratat ingrijorata mai ales de faptul ca „ultima parte a acestei munci de legiferare este caracterizata de multa discordie politica, graba nejustificata, lipsa incercarii de a ajunge la compromisuri importante, preponderenta argumentelor si dovezilor in stil jurnalistic in locul celor substantiale si, mai ales, de lipsa evaluarii impactului noilor reglementari, care merg dincolo de propunerile Comisiei Europene. Analizand cateva dintre noile amendamente prin comparatie cu cele vechi simtim ca ele vor limita drastic accesul transportatorilor la anumite segmentele ale pietei de transport rutier, vor reduce competitivitatea lor in transportul dintre UE si spatiul extracomunitar si vor crea bariere importante in schimburile de bunuri in interiorul Uniunii.“

De aceea TLP a apelat la profesorul Peter Klaus, un om de stiinta independent si foarte apreciat in Europa, SUA si in intreaga lume, si i-a dat sarcina sa pregateasca o evaluare de expert a consecintelor Pachetului Mobilitate in abordarea de acum a Consiliului Europei si a Parlamentului European.
Acesta a studiat in profunzime legislatia din domeniu, a realizat statistici despre transportul din Europa si a vorbit cu 25 de transportatori si case de expeditii din 10 tari europene, inclusiv din est, dupa care a creionat doua scenarii plauzibile: unul pentru situatia in care prevederile Pachetului Mobilitate in forma actuala vor intra in vigoare rapid si unul pentru situatia in care procesul politic va permite ajustari ale propunerilor actuale si va tine cont de ingrijorarile companiilor din domeniu.

Articole similare

Ad