Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Continental isi regandeste strategia

Continental AG a elaborat un plan de restructurare, care va fi aplicat in perioada 2019-2029, iar in urma masurilor implementate circa 20.000 de angajati la nivel mondial vor fi afectati. Prin programul anuntat de managementul companiei, se doreste consolidarea pe termen lung a companiei si asigurarea viabilitatii in conditiile actuale de piata. Programul ia in calcul mai multe evolutii paralele: un mediu de lucru din ce in ce mai digitalizat, criza emergenta din industria auto si schimbarea accelerata a tehnologiei motoarelor prin prisma normelor tot mai stricte pentru emisii. Prin masurile luate Continental AG intentioneaza sa reduca costurile brute cu circa 500 de milioane de euro anual incepand cu 2023. Compania se asteapta ca Programul 2019-2029 sa aiba un cost de implementare de 1,1 miliarde de euro. Cele mai mari costuri vor aparea in perioada 2019-2022. Daca programul nu va avea impactul dorit, nu vor fi desfasurate programe aditionale.

Conform unei analize preliminare, se estimeaza ca 20.000 de locuri de munca din cele 244.000 disponibile in cadrul companiei, in diferite locatii, vor fi afectate de schimbarile ce vor surveni dupa implementarea programului. Sunt vizate 7.000 de locuri de munca din cele 62.000 pe care le are producatorul ocupate in Germania. Pana la finalul lui 2023, alte 15.000 de locuri de munca vor fi afectate, inclusiv 5.000 in Germania. In acelasi timp, va fi extins portofoliul de produse bazate pe productie digitalizata.
Reducerea numarului de locuri de munca va fi necesara ca urmare a volumelor mai mici de productie in conditiile slabirii pietelor si intreruperii activitatilor operationale. Schimbarile ar putea sa apara si ca urmare a deciziei de a externaliza anumite subsegmente, dar si din transferul locurilor de munca catre alte locatii Continental la nivel mondial, pentru a fi mai aproape de piata de desfacere. Alte modificari pot aparea din transferul locurilor de munca catre alte tipuri de tehnologii, cum ar fi electro-mobilitatea. In cele din urma, reducerea locurilor de munca poate aparea si din scaderea numarului de activitati traditionale datorita tranzitiei catre un spatiu de lucru digital si al alinierii structurale cu cerintele Indistriei 4.0.
„Datorita realinierii organizationale, a structurii solide si a Strategiei 2030 ne simtim bine pregatiti pentru provocarile viitoare. Revolutia tehnologica din industria noastra este, inainte de toate, o adevarata oportunitate de crestere. Prin programul nostru structural, raspundem proactiv crizei din industria auto din care vom iesi mai puternici“, a explicat dr. Elmar Degenhart, CEO Continental.

Articole similare

Ad