Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

E loc de crestere a e-commerce, insa e nevoie de infrastructura pentru livrare

Oamenii se dezvolta, tehnologia avanseaza, nevoile clientilor se schimba, organizatiile se transforma si simt nevoia de a se extinde. Smart Home, Smart Buildings, Smart Cities sunt termenii care caracterizeaza aceasta piata in care sustenabilitatea a devenit un must – de la centre comerciale si spatii industriale, la birouri si locuinte. In acest context, cea de-a noua editie a conferintei „Real Estate & Construction Forum“, organizata de BusinessMark, a scos la iveala ca angajatii si companiile isi doresc acum un standard mai ridicat la birou: lumina naturala, aer proaspat, spatii verzi. De asemenea, proximitatea locuintei fata de birou a devenit un factor decisiv in alegerea unui loc de munca. „E foarte important ca angajatul sa nu petreaca foarte mult timp in trafic, sa fie aproape de birou“, afirma Emma Toma, Head of Office Division.

De asemenea, e nevoie de infrastructura. „Daca am avea drumuri mai bune, probabil comertul online ar functiona si mai bine. Colegii mei din regiune sunt mirati ca in Romania avem supermarketuri de 15-20.000 de metri patrati. In alte tari, datorita online-ului, scad foarte mult spatiile. Incepem si noi astfel de discutii cu chiriasii de food si speram sa vedem trendul acesta mai repede“, a punctat Carmen Ravon, Head of Advisory&Transaction Services | Retail Agency, CBRE Romania. „Companiile de succes reusesc sa isi tina clientii in case, spatii industriale, shopping mall-uri. Asta poti reusi doar daca esti atent la ce trebuie: transport si tot felul de facilitati“, a adaugat Ana Dumitrache, Country Head Romania, Ctp Invest, subliniind: „pentru accelerarea ritmului de crestere in zona de e-commerce e nevoie de autostrazi. Clientii sunt tot mai sofisticati si doresc sa aiba produsele in aceeasi zi. In absenta infrastructurii, e importanta locatia.“
Cristian Turculet, Regional Development Manager Romania & Bulgaria, AmRest, compara clietii romani de cei bulgari. „Consumatorul din Romania e mult mai dinamic, isi doreste sa se asocieze cu branduri. Creeaza un soi de apartenenta la aceste branduri. In Bulgaria, consumatorii sunt putin mai conservatori – probabil si din cauza faptului ca veniturile sunt putin mai mici ca in Romania, desi este o piata in crestere. Sofia are o putere de consum foarte mare, dar se dezvolta. Viteza cu care s-a dezvoltat consumul in Romania, cel putin pe retail, e mult mai mare. Bulgaria e o piata sub Romania, are o viteza de crestere, dar sunt niste ani care ne-au dus mai departe din perspectiva consumului”.
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Logistica.

Articole similare

Ad