Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Logistica industriala, o solutie tot mai ceruta de producatori

Criza de forta de munca, dar si dorinta producatorilor de a se focusa pe activitatea principala a businessului, impulsioneaza logistica industriala, o parte din productia clientului fiind asimilata de operatorii logistici, iar secretul punerii in practica a unei astfel de solutii consta, dupa cum a afirmat Dan Artenii, Sales & Marketing Gefco, in cadrul Galei Tranzit, in incredere si incheierea unui parteneriat adevarat care se creeaza intre producatorul de masini si furnizorul logistic. „Nivelul de integrare necesar pentru a efectua operatiuni logistice pentru industria de automotive este net superior fata de alte verticale (bunuri de larg consum sau electronice), pentru ca necesita anumite sincronizari, dar si investitii in interfetele dintre furnizorii clientului sau depozite, respectiv procesele din lantul logistic si beneficiarii acestor produse.

Nivelul de investitie al partilor este atat de mare, ca e foarte dificil sa se faca apoi tranzitia dintre o relatie de parteneriat in alta directie. Daca apar nereusite sau evenimente nefavorabile, contractul se inchide, se platesc penalitati, daune si se face o noua licitatie“, afirma Adrian Crizbasianu (membru al Boardului DB Schenker Romania), subliniind ca astfel de contracte vin de obicei de la firmele-mama. „In Romania, in ultimii ani, a fost o presiune majora pe producatorii de componente auto, intrucat nivelul de crestere pe productie nu a mai permis ca anumite procese logistice sa ramana in cadrul aceleiasi structuri, trebuind sa fie externalizate. Intr-o oarecare masura, trendul acesta continua. Atata timp cat industria auto din Romania si Europa nu da semne de incetinire majora sau de criza, acest gen de proiecte pot sa continue si vor continua.“
Mai multe amanunte puteti afla din numarul urmator al revistei Logistica.

Articole similare

Ad