Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

APTE2002, scrisoare comuna cu Polonia, Bulgaria si Ungaria privind Pachetul Mobilitate 1

APTE 2002, alaturi de alte patru asociatii europene din Polonia, Bulgaria si Ungaria, a trimis o scrisoare catre toate forurile europene privind soarta Pachetului Mobilitate 1 in care reclama faptul ca unele masuri sunt anticoncurentiale si vor duce la cresterea emisiilor de CO2, un lucru pe care noua Comisiei UE vrea sa il evite – noul Pact ecologic european, asa numitul „Green Deal“.

„Unele dintre masurile propuse vor conduce la incertitudine juridica, vor creste amprenta de carbon a industriei de transport de marfa (intr-un moment in care viitoarea Comisie Europeana pledeaza pentru un Pact ecologic), vor creste preturile pentru consumatori si vor scadea competitivitatea globala a Uniunea Europeana, in timp ce conditiile de munca pentru soferi nu vor fi imbunatatite“, se arata in scrisoarea semnata de presedintii asociatiilor APTE 2002 (Romania), NiT Hungary (Ungaria), Transport i Logistyka Polska (Polonia), Union of International Haulers (Bulgaria) si ZMDP (Polonia).
Asociatiile transportatorilor au redactat un set de propuneri de compromis, printre care operatiunile de cross trade excluse de la directiva privind detasarea sa fie crescute la 5, iar operatorii de transport sa beneficieze de o perioada de tranzitie de doi ani pana ce li se vor impune noile reguli privind detasarea soferilor. Totodata, reprezentantii transportatorilor au mai solicitat scoaterea prevederilor privind intoarcerea camionului si cea a angajarii soferilor in conformitate cu Regulamentul Roma I, adica cu tarile unde lucreaza cel mai mult. Scrisoarea a fost trimisa catre actualii si viitorii oficiali ai Parlamentului European, Comisiei Europene, Comisarul pentru Transporturi si Consiliului UE.

Articole similare

Ad