Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Retailul merge bine datorita segmentului alimentar

Potrivit unui raport Colliers, desi inca departe de euforia din 2007-2008, marii retaileri de pe piata sunt foarte preocupati de cautarea de noi oportunitati pentru extindere, chiar si pe timp de criza segmentul alimentar fiind unul din cele mai active. Raportul preconizeaza de asemenea ca marii retaileri vor continua si in viitor sa isi asigure locatii, actuala perioada fiind foarte buna pentru a obtine conditii avantajoase de la dezvoltatori.

In plus, exista si noi jucatori care se gandesc la intrarea pe piata din Romania, ceea ce poate duce la o crestere a cererii pentru spatiile de retail in viitorul apropiat.
Bazandu-si estimarea pe anunturile oficiale facute de dezvoltatori, raportul prognozeaza demararea lucrarilor pentru sapte proiecte de retail in a doua jumatate a anului viitor. Totusi, finalizarea acestora ar putea fi ingreunata de obtinerea autorizatiilor, finantarilor si de procesul de construire in sine, astfel ca livrarea lor este prevazuta cam in doi ani, astfel ca atat 2012, cat si 2013 vor fi ani cu un stoc destul de limitat pe acest segment. Raportul arata ca, datorita atingerii unui grad de maturitate al oraselor din tara, retailerii de top au inceput sa se orienteze catre centrele comerciale din acestea, diferentele intre Bucuresti si restul tarii reducandu-se considerabil in acest sens.
Deocamdata, potrivit Bucharest City Report emis de Jones Lang LaSalle, fara nicio inaugurare semnificativa inregistrata in primul semestru al lui 2011, stocul modern de spatii comerciale in Capitala este in continuare estimat la 570.000 m2, in timp ce la nivel national a ajuns la 1,45 milioane m2.
In trimestrul al doilea, brandul Lidl a inceput sa functioneze in Romania printr-o retea de 107 magazine noi sau redenumite, miscare ce a intensificat lupta dintre discounterii care isi extind rapid retelele nationale. Potrivit analizei Jones Lang LaSalle, Penny Market, Lidl, Profi si Mac.ro sunt foarte active in identificarea de locatii in orase cu cel putin 30.000 de locuitori.

Articole similare

Ad