Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nu exista motive rationale pentru care sa se prefere second-hand-urile tinere

In 2019 Cefin Trucks a vandut peste 600 de utilitare second-hand, in usoara scadere fata de 2018. „Dar cifra de afaceri a acestei divizii a fost mult mai mare decat in anul anterior, deoarece in 2018 s-au vandut numeroase camioane foarte vechi, de 10.000-20.000 de euro, in timp ce in 2019 s-au vandut mai mult vehicule de 20.000-30.000 de euro“, explica Stefano Albarosa, CEO-ul companiei, care nu crede ca transportatorii ar putea alege de acum inainte sa cumpere camioane second-hand in loc de noi, sau cel putin nu sunt motive rationale de a face asta, deoarece, datorita imbunatatirii tehnologice substantiale, consumul in cazul modelelor actuale este cu cel putin 4-5 l/100 km mai mic comparativ cu al modelelor din 2016, iar acest lucru se reflecta intr-o economie lunara de 400-500 de euro. Un camion nou, in comparatie cu un model din 2015, presupune si o economie lunara de 250 de euro din mentenanta si reparatii.

Comparand cheltuielile de leasing (capital si dobanda), avem o rata de 1.200 de euro/luna pentru un vehicul nou si de 400-500 de euro/luna pentru un vehicul din 2015 si deducem imediat ca diferenta, de 700-800 de euro, este cu usurinta acoperita din economiile facute cu intretinerea si combustibilul. Deci pentru aceeasi suma de bani este mult mai bine sa ai un camion nou; nu numai ca este modern, mai sigur si preferat de catre soferi, dar la final de contract clientul care cumpara un camion nou are unul de patru ani, pe cand cel care cumpara second-hand are unul de opt ani.

Articole similare

Ad