Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Industria auto face lobby pentru sustinerea combustibililor alternativi

Producatorii de vehicule si coalitia Combustibilului solicita oficialilor de la Bruxelles consistenta in definirea carburantilor alternativi care sa propulseze tranzitia energetica, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Producatorilor Europeni de Autovehicule (ACEA). Practic, realizarea obiectivelor pe termen lung ale Uniunii Europene cu privire la tranzitia energetica spre o industrie cu zero emisii nu depinde doar de dezvoltarea de noi tehnologii, ci si de utilizarea solutiilor alternative de propulsie care pot reduce deja emisiile nocive, cum ar fi combustibilii regenerabili si gazul petrolier lichefiat.

Coalitia Combustibilului, din care fac parte ACEA, Liquid Gas Europe, ePURE (Asociatia Europeana a Etanolului Regenerabil), EBB (European Biodiesel Board) si UPEI (reprezentantii furnizorilor independenti de carburanti) au semnat o declaratie comuna prin care solicita Comisiei Europene (CE) sa aiba o abordare neutra din punct de vedere tehnologic in ceea ce priveste Directiva privind infrastructura combustibililor alternativi.
„Este imperativ ca toti carburantii alternativi sa joace un rol in tranzitia energetica. Desi sunt vizate obiective pe termen lung, Europa nu trebuie sa renunte la solutii care sunt deja disponibile, ieftine, viabile din punct de vedere economic si contribuie la reducerea poluarii“, se arata intr-un comunicat transmis de coalitie.
Grupul solicita CE sa mentina actuala definitie a combustibililor alternativi si in viitoarea directiva privind infrastructura combustibililor alternativi, care va defini piata pentru astfel de carburanti, cum ar fi autogazul (LPG) si carburantii regenerabili (etanol, biodiesel si biogaz), care au atins un anumit nivel de maturitate, si sa nu „sara“ direct la energie electrica si hidrogen.
In prezent, vehiculele cu sisteme alternative de propulsie reprezinta o flota mica, dar consistenta, din parcul auto total din Uniune. Avand in vedere urgenta impusa de criza schimbarii climatice si de calitatea proasta a aerului, UE trebuie sa aiba o abordare practica, se mai arata in comunicatul ACEA. Iar acest lucru include acordarea avizului favorabil pentru combustibili care ard „curat“ si sunt viabili din punct de vedere comercial.

Articole similare

Ad