Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

In Romania, retailul online a ajuns abia la 8-10% din piata

Segmentul industrial este in prezent „segmentul favorit in real estate”, potrivit jucatorilor din sector reuniti in cadrul conferintei „Real Estate & Construction Forum”, organizata de BusinessMark. Aici se observa o tendinta de maturizare, clientii fiind interesati de calitatea vietii, de eficienta si solutii smart pentru imbunatatirea proceselor. „Segmentul industrial este, acum, segmentul favorit in real estate. Intotdeauna a fost asa, pentru ca este o industrie foarte ciclica. In piata de real estate se observa o maturizare. Se rafineaza putin si solicitarile clientilor nostri. 

Sunt si proiecte pe care nu le-am mai vazut in Romania – proiecte regionale cu standarde de constructie foarte inalte”, a spus Ana Dumitrache, Country Head Romania, CTP Invest, completata de Sinziana Pardhan, Country Head, P3 Romania: „De ce ramane zona de logistica si industrial pe acest trend efervescent? Cred ca acolo unde exista oportunitate, exista investitori si interes. Exista un shift puternic intre comertul brick&mortar si comertul online, ceea ce genereaza foarte multe probleme logistice. Un aspect specific al retailului online este cel legat de retururi. In Vest, acesta ajunge la 30-40%, ceea ce creaza un flux invers de marfa care are nevoie de spatii de depozitare. Numai fenomenul acesta genereaza noi nevoi, cand vine vorba de industrial. In Romania, retailul online e abia la inceput. Vorbim abia de 8-10%, fata de Anglia care a ajuns la peste 20%. Potentialul de crestere este foarte mare.“ La randul sau, Serban Juverdeanu, Head of Development, Global Vision, a punctat ca marii retaileri sunt in zona de testare: „retailerii trebuie sa asigure forta de munca, sa ii motiveze sa ramana acolo. Cred ca suntem departe de statele dezvoltate, dar e bine sa gandim in viitor. Asta inseamna flexibilitatea spatiului, adaptabilitatea spatiului, masuri legate de premisele proiectarii structurale. Structura in sine a depozitelor trebuie adaptata si pregatita pentru cerintele retailerilor online. Dezvoltatorii nu fac foarte multi bani din parcari, dar online inseamna, in primul rand, distributie, zone de incarcare pentru camioane frigorifice si alte lucruri pe care incercam sa le gandim in proiect.“

Articole similare

Ad