Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Epidemia de COVID – 19 din Italia a dus la scãderea in medie cu 15% a transportului rutier international de mãrfuri efectuat de firmele romanesti

UNTRR solicita Guvernului masuri compensatorii financiare si fiscale pentru transportatorii romani. UNTRR atrage atentia ca firmele de transport rutier din Romania vor fi grav afectate din cauza epidemiei cu noul coronavirus. Astfel, din estimarile UNTRR, in cazul transportului rutier national de persoane – linii regulate – numarul de pasageri a scazut cu 50%, iar pentru transportul de persoane ocazional scaderea este aproximativ 100%. In relatia cu Italia, firmele romanesti de transport rutier de persoane au oprit total activitatea, iar in relatiile cu restul tãrilor scaderea este nesemnificativa, volumul fiind comparabil cu perioada similarã din anul trecut. In schimb, in cazul transportului rutier de persoane – curse ocazionale (alte relatii decat Italia) – scãderea este de aproximativ 100%.
In ceea ce priveste transportul rutier de marfuri intern, acesta este neafectat, in timp ce pentru transportul rutier de marfuri international scaderea generala este de aproape 15%. Unele firme sunt afectate cu pana la 30%, altele nu sunt afectate deloc. 
Transporturile de marfa international intre Italia si alte tari din UE operat de transportatorii romani nu este afectat decat in masura in care clientii din Italia isi reduc volumul de activitate – valabil in anumite cazuri, dar nu generalizat in acest moment.
Transportul de marfuri international dintre Italia si Romania este in pericol din cauza masurii de autoizolare a soferilor care revin din Italia – aceste operatiuni trebuie sa includa costul cu imposibilitatea utilizarii soferului 14 zile, iar UNTRR solicitã autoritatilor romane revenirea asupra acestei decizii si monitorizarea soferilor, fara a fi pusi in autoizolare.
Totodata, UNTRR solicita Guvernului si masuri compensatorii financiare si fiscale pentru firmele de transport rutier ai caror soferi sunt trimisi spre autoizolare si in cazul anulãrii curselor.
Italia este unul dintre principalii parteneri comerciali ai Romaniei, iar 10% din exporturile romanesti merg in Italia. Pe cale rutierã, in primele trei trimestre ale lui 2019 au fost transportate aproape 1,7 milioane tone de marfuri (import/export) in relatia Romania-Italia. Intre Romania si Italia se fac aproximativ 120.000 de curse/sens/an pe cale rutiera.
UNTRR solicita Guvernului Romaniei sa intreprinda demersuri pe langã Comisia Europeana si Guvernul Italiei in vederea aplicãrii unei derogãri temporare de la interzicerea efectuarii repausului saptamanal normal in autovehicul, conform Reg. (CE) nr. 561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului din 15 martie 2006 privind armonizarea anumitor dispozitii ale legislatiei sociale in domeniul transporturilor rutiere. Astfel, soferii vor fi mai izolati si posibilitatea de a se infecta cu noul coronavirus este mai redusa daca isi efectueaza repausul saptamanal normal in autovehicul si nu la hotel.

Articole similare

Ad