Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ETF: Pe fondul COVID-19, soferii au nevoie de actiuni concrete din partea UE

Avand in vedere criza provocata de coronavirus si efectul acesteia asupra soferilor profesionisti, precum si „lipsa de raspuns la situatia lor grava in comunicarea de dupa reuniunea Consiliului de ministrii din Transporturi”, Federatia Europeana a Lucratorilor din Transporturi (ETF) i-a scris comisarului european in transporturi, Adina Valean, si indeamna Comisia Europeana si statele membre sa adopte un plan de actiune de urgenta pentru soferii de camioane, „inainte ca soferii nostri sa fie supusi unei crize umanitare si de sanatate in Europa”.
 
ETF se declara nemultumita de recomandarile Comisiei rezultate in urma sedintei cu ministrii de transport, deoarece „nu exista nicio referire la masuri concrete privind protectia soferilor, sanatatea si siguranta acestora. Soferii livreaza aprovizionarea cruciala de care depindem pentru supravietuirea noastra”.
 
ETF a fost contactata de numeroase sindicate, dar si de soferi, cu privire la situatia critica cu care se confrunta acestia din urma. Soferii sunt fortati sa continue sa livreze bunuri care nu sunt de stricta necesitate pe baza unor orare de livrare care au fost stabilite cu mult timp inainte ca pandemia de COVID-19 sa loveasca. Soferii sunt obligati sa efectueze transporturi pe distante lungi, in timp ce li se refuza accesul la toalete, alimente, bauturi. Atat in parcari, cat si in zonele de livrare. Totodata, soferii sunt blocati cu orele la granita fara nicio asistenta si sunt amenintati cu carantina. In mod cinic, sunt voci care sustin ca este mai bine ca soferii sa ramana izolati in cabina timp indelungat, in acest fel riscul de a raspandi virusul este mai mic”, sustine ETF in scrisoarea adresata comisarului Adina Valean.
 
ETF solicita Comisiei Europene si statelor membre sa ia urmatoarele masuri imediate inainte ca situatia soferilor profesionisti sa intre intr-o criza.
Indemnam factorii de decizie sa adopte fara intarziere un plan de urgenta pentru soferi, plan care sa includa:
 
• Obligatia statelor membre de a infiinta unitati mobile bine echipate si igienizate la frontiere, pentru a asigura accesul soferilor la facilitati sanitare, alimente calde si bauturi, inclusiv acces la asistenta medicala imediata!
• Obligatia zonelor de livrare de a organiza spatii igienizate si echipate, astfel incat soferii sa poata avea acces la infrastructura pentru igiena de baza inainte si dupa livrare!
Consolidarea interdictiei clare pentru companii de a continua sa livreze bunuri in cadrul regimului „business as usual” si introducerea de sanctiuni pentru companiile care nu se conformeaza;
• Consolidarea faptului ca derogarile la timpii de conducere si de odihna pot fi utilizate numai in scopul pentru care au fost acordate, companiilor. In acest scop, statele membre si Comisia Europeana trebuie sa introduca un formular de tip „pre-declaratie obligatoriu”, pentru a fi completat de fiecare companie care apeleaza la relaxarea temporara a normelor;
• Nicio derogare pe timpii de conducere si odihna pentru statele membre cele mai afectate de COVID-19;
• Companiile trebuie sa fie pe deplin responsabile de securitatea angajatilor. Printre altele, trebuie sa asigure soferilor dezinfectant si sa igienizeze cel putin o data pe zi cabinele si remorcile;
• Infiintarea unui fond pentru pe soferi, la care acestia sa aiba acces la ingrijiri medicale daca sunt contaminati in timpul muncii;
• Infiintarea unui fond pentru soferii care se confrunta cu pierderea temporara a loculului de munca.

Articole similare

Ad