Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Impactul asupra industriilor greu incercate si cum sa minimizezi „avariile“

COVID-19 a produs instant un soc economic globa. Inca nu este clar daca efectele economice vor fi pe termen scurt, cum au fost recesiunile minore din statele unde au avut loc atentate teroriste sau va fi termen lung, cum au fost cele ale crizei economice din 2008.
Companiile afectate trebuie, in primul rand, sa analizeze situatia si sa vada daca se confrunta cu o suferinta pe termen scurt sau cu un declin pe termen lung.
Companiile aeriene, vasele de croaziera, companiile de transport pasageri si alte industrii dependente de turisti sunt printre cele mai afectate de COVID-19. Unele companii aeriene au redus cu 70% numarul zborurilor, mai ales din cauza restrictiilor de zbor impuse. Primii trei operatori mondiali de nave de croaziera au suspendat toate calatoriile, iar valoarea actiunilor lor la bursa de valori a scazut cu 60% pana la 70%.
Si companiile din domeniul energiei si petrolului au fost afectate atat de reducerea consumului generat de companiile aeriene, transportul in vederea navetei catre serviciu si alte activitati economice oprite de coronavirus, cat si de scaderea cu 25% a cotatiei barilului de petrol de la inceputul lui martie.
In ultimii ani, retailerii s-au confruntat cu ceva probleme din cauza efectului „Amazon“ si cumparaturilor online. In contextul actual al coronaviruslui, retailerii care vor reusi sa creasca segmentul online vor fi cei care vor inregistra cresteri.
Restaurantele, salile de cinema si gimnastica au avut cel mai mult de suferit din cauza distantarii sociale.
In contextul raspandirii COVID-19 si a impactului asupra economiei, guvernele joaca cel mai important rol in recuperarea industriilor afectate. Companiile afectate trebuie sa mentina un dialog proactiv cu autoritatile si sa se concentreze asupra oportunitatilor financiare oferite de stat.
Companiile pot lua masuri pentru a-si maximiza lichiditatile, apeland la linii de credit daca este cazul si la serviciile consilierilor financiari si a consultantilor profesionisti.
Cheia supravietuirii consta in mentinerea unei comunicari deschise si constructive cu privire la circumstantele financiare, astfel incat planificarea pentru depasirea crizei actuale sa se faca in mod inteligent.
Creditorii si investitorii trebuie sa inteleaga problemele pe termen scurt ale companiilor in ceea ce priveste lichiditatea si operatiunile, dar dar tinand cont de viabilitatea pe termen lung a companiei.

Articole similare

Ad