Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inovatii pentru 2011

Jungheinrich a pregatit pentru CeMAT noutati la toate gamele de produse si solutii inovatoare pentru optimizarea fluxurilor in depozit, cele mai multe din segmentul echipamentelor electrice. Va fi prezentata insa si o gama noua de stivuitoare de exterior, respectiv seria a cincea a echipamentelor diesel/GPL – DFG/TFG – cu transmisie hidrostatica.
 
Jungheinrich va prezenta la CeMAT primul sistem de navigatie pentru depozitele cu culoare largi, care functioneaza in acelasi timp si pentru zona de receptie a marfii. „Operatiunile efectuate in afara culoarelor inguste sunt de acum mai sigure si mai eficiente.

Jungheinrich a lansat sistemul de navigatie pentru culoare inguste in urma cu doi ani, iar acesta a confirmat un plus de operativitate de 25%“, a precizat Helmut Limberg, membru in consiliul de administratie Jungheinrich, responsabil de vanzari si marketing. Navigatia in depozitele cu culoare inguste, respectiv in cele cu culoare largi e foarte diferita.
In primul caz, pozitia echipamentului este detectata prin RFID si sistemul de comunicatii se gaseste in podea, in timp ce in al doilea caz stivuitoarele se misca liber, fiind monitorizate printr-un sistem special optic de localizare. Toate operatiunile pe care echipamentul le efectueaza – incarcarea/ descarcarea marfii si traseele din interiorul depozitului – sunt „incarcate“ pe un modul care se ataseaza acestuia, indiferent de locul unde se afla stivuitorul. Sistemul de navigatie este construit in jurul terminalului de date Jungheinrich si are la baza interfata Jungheinrich Logistics, care face posibila comunicarea intre sistemul de management in depozit si echipament si invers.
Printre cele mai utile functii se numara cea de management al rutei (se alege cel mai scurt si mai rapid drum in depozit pentru a ajunge la locul dorit), de monitorizare permanenta a echipamentului, precum si cea de identificare automata a produsului care trebuie luat de la raft. Practic, scanarea suplimentara sau o confirmare a pozitiei la raft nu mai sunt acum necesare.

Transpaleta automata APM
Jungheinrich va prezenta si un model de transpaleta automata (Auto Pallet Mover-APM), care a fost testat deja pe mai multe aplicatii la diferiti clienti si a dovedit o imbunatatire a traficului in depozit. APM se poate misca liber si este recomandat in special pentru operatiile cu caracter repetitiv, cum ar fi transferul marfurilor de la zona de descarcare la cea de urcare la raft. In acelasi timp, prin programarea traseelor si a sarcinilor de lucru, nu exista riscul de coliziune.
Transpaleta automata poate fi folosita fie ca solutie independenta, fie ca parte integranta a unui sistem de management in depozit. De altfel, producatorul german ofera un program de management al flotei de echipamente, denumit ISM Online. Acesta optimizeaza folosirea utilajelor in functie de dimensiune si de complexitatea aplicatiilor si sporeste eficienta utilizarii echipamentelor, mai ales cand este implementat sa controleze mai multe depozite simultan (chiar si din tari diferite).
Sistemul de management al flotei ISM Online e o combinatie intre mai multe soft-uri, fiecare destinat sa gestioneze o anumita nevoie a operatorului depozitului. Accesul la informatiile necesare se face printr-un portal de management Jungheinrich securizat, astfel ca datele pot fi accesate practic oriunde in lume.

Gama noua de ridicatoare cu timona
Pe segmentul echipamentelor electrice de depozit, Jungheinrich va lansa chiar inainte de CeMAT ridicatoarele ERC 212/214/216, cu o platforma complet reproiectata, dar si pe cele pentru culoare largi din seria EJC B, care acum au fost configurate sa manipuleze sarcini speciale. Furcile acestora din urma pot fi coborate pana la podea, iar paletii de marfa pot fi incarcati transversal, la fel ca la echipamentele cu contragreutate.
In cazul ERC 212/214/216 au fost implementate mai multe concepte privind viteza de deplasare, in functie de aplicatie. Folosit la operatiuni „stand-on“, echipamentul poate atinge 9 km/ora, beneficiind si de protectii laterale care feresc operatorul de accidente in viraje. Atunci cand se revine la utilizarea pedestra, platforma se pliaza pur si simplu, iar viteza maxima de deplasare este limitata la 4 km/ora.
Directia controlata electric este acum in standard si la ridicatoarele din gama ERC, beneficiile acesteia fiind evidente in cazul manevrelor care trebuie facute cu mare grija, spre exemplu, in zone „fragile“ ale depozitului. Functia de control al virajelor adapteaza viteza atunci cand se iau curbe, in functie de unghiul acestora, pentru a asigura maximum de siguranta. In plus, noile echipamente dispun de un sistem de optimizare a ridicarilor si coborarilor, obtinandu-se astfel diminuarea consumului de energie.
O functie suplimentara optionala reduce viteza de coborare atunci cand marfa este asezata pe sol, acest lucru facandu-se lin si usor.
Ridicatoarele Jungheinrich dispun de ultima generatie de motoare electrice trifazice pe curent alternativ, de 2,8 kW. Pentru operatiuni cu ture multiple se poate opta si pentru o baterie montata pe lateralul echipamentului, care se poate alimenta la sursa de 230 V.

Nou tractor de remorcare, cu anvelope super-elastice
Anul acesta, Jungheinrich isi extinde gama de echipamente de remorcat, la CeMAT urmand sa fie prezentat primul tractor cu anvelope super-elastice pe axa motoare. EZS C40 are la baza modelul EZS 350 XL, lansat in urma cu sase ani, si poate remorca incarcaturi de pana la 4 t. In afara de anvelopele super-elastice si de adaptarile asociate cu acestea facute la cabina, diferenta principala o reprezinta suprafata de contact cu solul, care acum este de 100 mm. Echipamentul poate astfel traversa portiuni mari de podea cu denivelari, care pot aparea de regula intre hale.
Sistemul de cuplare si de decuplare a remorcilor este usor de utilizat, astfel ca operatorul nici nu trebuie sa se dea jos de pe platforma. De altfel, aceasta a fost coborata suficient de mult astfel incat accesul sa se faca usor. Un scaun pliabil permite operatorului manipularea in conditii comode, asezat sau in picioare, la alegere.
Motorul electric trifazic de ultima generatie, de 24 V, asigura optimul de putere. Bateriile de 620 amperi/ora asigura timpi lungi de operare – pana la doua schimburi fara reincarcare.

Articole similare

Ad