Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

COVID-19: Asociatia italiana de retail si FMCG a elaborat un ghid de bune practici in logistica

Asociatia profesionala ECR Community, ce reuneste manageri si experti in retail si FMCG, a publicat recent codul de bune pactici in logistica elaborat de operatorii italieni din acest sector, cu scopul de a reduce riscul raspandirii virusului COVID-19. 
Potrivit unor estimari, aplicarea acestor masuri reduce cu 15-20% productivitatea angajatilor din depozite, insa companiile pot compensa prin cresterea numarului de ture in perioadele de varf, scrie revistaprogresiv.ro. 
 
Managementul depozitelor si al soferilor care vin la platforme/depozite
 
• Separarea ferma a activitatilor ce implica contactul angajatilor din depozit cu mediul extern (de ex. receptia marfurilor) de activitatile desfasurate doar in interior (depozitare, picking si prelucrarea comenzii). De asemenea, trebuie evitat schimbul de personal intre cele doua tipuri de activitati, cat si accesul in depozit al angajatilor din birouri sau productie, si al oricarei persoane venite din exterior. 
• Angajatii de la Receptie marfa si cei care incarca masinile, cat si soferii trebuie sa poarte masti si manusi de protectie atunci cand fac schimb de documente sau de bunuri cu alte persoane. De asemenea, acestia trebuie sa-si spele mainile cu dezinfectant dupa fiecare contact cu o alta persoana.
• Pastrarea distantei de un metru intre persoana care inmaneaza documentele si cea care le primeste.
• Daca exista o sala de asteptare pentru soferi, este recomandat ca acestia sa ocupe scaunele astfel incat sa ramana un loc liber intre doua persoane.
• Soferii trebuie sa poarte masca atunci cand descarca sau incarca marfa. Daca acestia nu au masca, puneti-le la dispozitie masti sau refuzati livrarea. In mod ideal, companiile de logistica ar trebui sa aiba cutii cu separatoare unde soferii pot lasa documentele de livrare a marfurilor.
• Verificarea temperaturii corpului cu termometre contactless pentru toti angajatii, la momentul intrarii in tura, cat si obligativitatea de a-si spala mainile cu apa calda si sapun – acest lucru fiind valabil si la iesirea din tura.
• Evitarea schimbului de instrumente de lucru intre oamenii din depozit. Inainte de a lua in primire vreun instrument de lucru si la momentul iesirii din tura, angajatii trebuie sa dezinfecteze instrumentele.
• Operatorii trebuie sa evite derularea activitatilor care nu sunt neaparat necesare, precum verificarea inventarului, sedintele pentru verificarea statusului proiectelor aflate in derulare.
• In masura in care acest lucru este posibil, se recomanda igienizarea si dezinfectarea saptamanala a spatiilor de depozitare, a birourilor si a tuturor salilor utilizate de oameni.
 
Pe lantul de aprovizionare
• Evitarea intalnirilor fata in fata sau, daca acest lucru nu este posibil, limitarea numarului de participanti. In intalniri trebuie sa se mentina distanta de un metru intre participanti si, de asemenea, o distanta de un metru intre scaun si masa.
• Angajatii care prezinta cel mai mic semn de gripa trebuie trimisi acasa. In cazul angajatilor noi sau al muncitorilor temporari, trebuie facuta o verificare riguroasa a starii de sanatate anterior angajarii si, de asemenea, trebuie sa le cereti sa semneze o declaratie pe proprie raspundere ca nu au intrat in contact, in ultimele 14 zile, cu persoane infectate cu COVID-19 sau cu risc de contaminare.
• Inchiderea cantinelor pentru angajati si desfiintarea automatelor de cafea. Acestea pot fi inlocuite cu plasarea de comenzi online de mancare cu livrare la locul de munca.
• Introducerea mai multor intervale orare pentru inceperea programului de lucru, astfel incat sa se evite aglomerarea pe holuri sau in salile de echipare.
• Masurile de precautie sugerate ar putea diminua productivitatea angajatilor cu 15-20%. Insa companiile pot introduce mai multe ture sau pot bonusa suplimentar munca peste program pentru a face fata perioadelor de varf.
• mai buna comunicare si empatie cu angajatii, astfel incat acestia sa se simta intelesi si protejati. De asemenea, este recomandata trimiterea de informatii clare si exhaustive pe subiectul COVID-19 catre angajati.
• Cresterea volumului comenzilor pentru reaprovizionare, pe cat posibil. De exemplu, daca dublati volumul comenzilor, frecventa livrarilor se reduce la jumatate si, in consecinta, diminuati semnificativ riscul raspandirii coronavirusului.
• Prioritizarea livrarilor catre spitale sau catre regiunile cele mai afectate de epidemia de coronavirus.
• Comunicarea pro-activa si transparenta cu toti stakeholderii businessului. De exemplu, puteti share-ui cu asociatiile de retaileri masurile luate pentru a diminua impactul crizei actuale asupra businesului.

Articole similare

Ad