Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii nu sunt eligibili, in fapt, pentru primirea certificatelor pentru situatii de urgenta

Ordinul Ministerului Economiei privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemiei SARS-Co-V-2, publicat in Monitorul Oficial nr. 248 din 25.03.2020, dezavantajeaza companiile de transport marfa, din cauza termenelor de incasare lungi pentru plata serviciilor prestate, care variaza intre 30 si 60 de zile.
Ministerul Economiei a stabilit doua tipuri de certificate de situatii de urgenta (CSU): Tip 1 (albastru), pentru intreruperea activitatii ca urmare a deciziei emise de autoritatile publice competente, si Tip 2 (galben), emis ca urmare a cererii depuse de solicitantii care au incasari in luna martie 2020 mai mici cu minim 25% fata de media incasarilor din perioada ianuarie-februarie 2020.
CSU se elibereaza de catre Ministerul Economiei, in urma cererilor depuse electronic pe o platforma, in baza unei declaratii pe propria raspundere a reprezentantului legal. Eliberarea CSU se face electronic, doar pe perioada existentei starii de urgenta si se utilizeaza pentru obtinerea de facilitati.
Din pacate, in cazul transportatorilor de marfa, dar si a multor altor categorii de agenti economici care lucreaza cu termene de incasare lungi, de 30, 45 sau chiar 60 de zile, efectele perioadei de criza se vor reflecta in evidentele contabile din aprilie si mai a.c. Prin urmare, mare parte dintre companiile romanesti nu vor fi in fapt eligibile pentru acordarea acestor certificate de urgenta si nici pentru alte facilitati oferite de autoritati, desi sunt grav afectate. O masura corecta de acordare a acestor certificate ar fi fost in urma compararii cifrelor de afaceri din martie 2020 cu cele din martie 2019.

Articole similare

Ad