Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dacia foloseste transportul multimodal pentru distante lungi

Uzina Dacia de la Mioveni anunta ca productia a ajuns aproape la capacitatea maxima, continuand sa livreze peste 300.000 de unitati/an, dupa ce, in 2010, in Romania, inregistrase deja o crestere a cotei pana la 31,7%, pe o piata ce s-a prabusit cu 20,4%.
In prezent, Dacia exporta masini in peste 60 de tari, in topul destinatiilor situandu-se Franta, Germania si Italia.
In 2010, exporturile marcii romanesti au inregistrat o crestere puternica, cu peste 311.000 de unitati comercializate.

Pentru transportul acestora sunt utilizate, pentru piata autohtona si cea din Europa Centrala si de Est, camioanele, pentru Europa Occidentala, trenul, iar pentru vehiculele livrate in Europa Occidentala si Africa sa recurs la transport multimodal: camion-vapor, camion-barja sau tren-vapor.
Tarifele la transport rutier au fost influentate in ultimul an atat de cresterea preturilor la combustibili si a taxelor, cat si de starea infrastructurii rutiere. De aceea, „transportul intermodal ar putea fi o solutie, insa infrastructura actuala nu permite acest lucru, cauzand timpi de tranzit foarte mari. In plus, ratele de avarii pentru transportul feroviar sunt ceva mai mari decat cele inregistrate la transportul rutier“, a precizat Igor Clopot, director transporturi Dacia.
„Selectia transportatorilor se face in functie de calitatea serviciilor oferite, coroborate cu costurile, termenele de livrare, dar si cu sanatatea financiara a acestora, licitatiile organizandu-se anual. Echiparea cu GPS nu este obligatorie, insa este recomandata“, a mai spus Igor Clopot.
Volumele transportate sunt repartizate, in functie de destinatii, furnizorilor de transport agreati de Dacia. In cazul unor perioade mai dificile privind asigurarea necesarului de transport, se apeleaza si la alte companii, din randul celor agreate de Renault.
Potrivit oficialului Dacia, compania este formata din patru entitati diferite: Uzina de Vehicule Dacia (UVD), Uzina Mecanica Sasiuri Dacia (UMSD), International Logistics Network (ILN) si Centrul de Piese de Schimb (CPS). Pentru UVD, piesele sunt folosite in productia de vehicule, iar pentru UMCD, la productia de motoare si cutii de viteze. In cazul ILN, aceste piese se expediaza catre toate uzinele care produc vehicule din gama Logan din intreaga lume, iar pentru CPS piesele sunt distribuite in reteaua comerciala.
Saptamanal, pentru cele patru entitati, sunt receptionate peste 1.600 de camioane cu piese, prin intermediul unui serviciu de transport externalizat. Pentru optimizarea incarcaturilor, se lucreaza direct cu furnizorii de marfa, performantele fiind masurate printr-o taxa „de umplere”, care in 2011 se situeaza la 90% din capacitatea maxima a camionului. Apoi, incarcatura tur/retur este asigurata partial, in functie de tipul de ambalaj utilizat de catre fiecare furnizor. Pentru marfa livrata in ambalaje „pierdute“ se asigura doar turul, iar pentru marfa livrata in ambalaje returnabile se asigura ambele fluxuri. In mod exceptional, aprovizionarea cu materie prima (tabla) se face pe tren, incarcandu-se saptamanal 45-50 de vagoane.

Articole similare

Ad