Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Contractarea transportului aerian si naval intre Asia si Europa, in avantajul transportului feroviar

Cele doua moduri principale de transport intre Asia si Europa, naval si aerian, sunt afectate de pandemia Covid-19. Primul se confrunta cu instabilitate, anularea serviciilor si reducerea activitatii, iar cel de-al doilea cu oprirea aproape intregii flote de pasageri. Toate acestea s-au reflectat intr-o crestere a tarifelor si a termenelor de livrare, ceea ce pare acum in avantajul transportului feroviar, care ofera tarife mai mici decat avionul si timpi de calatorie mai redusi decat navele cu containere. O estimare a TransportIntelligence, citata de TrasportoEuropa, arata ca in martie 2020, volumele transportate pe calea ferata, intre China si Europa, au crescut cu 36% la containere si cu 30% pe vagoane unice, fata de aceeasi luna a anului precedent, cu o rata de umplere a containerelor de 99%. O parte importanta din aceste expedieri au fost cu echipamente medicale pentru combaterea coronavirusului, iar TransportIntelligence estimeaza ca aproape 500 de tone din aceste echipamente au calatorit in tarile europene, pe aceasta ruta, in martie.
Studiul evidentiaza ca transportul feroviar are un cost semnificativ mai mic per kilogram decat cel aerian, citand cazul furnizorului de servicii logistice, Davies Turner, potrivit caruia transportul cu trenul costa 22 de centi de euro per kilogram, fata de 5,7 euro/kg, cu avionul.

Articole similare

Ad