Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Monitorizare continua, de la A la Z

Anul acesta, in iunie si septembrie, pe platformele din Arad si Joita, Gefco Romania a finalizat implementarea solutiei Kratzer, un sistem tehnologic performant de urmarire a transporturilor, pentru -activitatile de grupaj si cross-docking. Kratzer actioneaza si ca un sistem de comunicatii si furnizeaza informatii despre marfa pe tot parcursul operatiunilor, de la incarcare si transport pana la receptia la client. Grupul francez a implementat sistemul, incepand cu 2009, in Cehia si Polonia, iar in Romania a inceput sa fie folosit in aceasta vara. In cadrul Galei Tranzit de la Cluj-Napoca, Tolga Oran, sales&marketing country manager Gefco Romania, a aratat modul cum acest sistem de monitorizare a eficientizat activitatea in cadrul companiei, iar Ruxandra Nedelcu, parts administration manager IPSO Agricultura, a prezentat efectele benefice ale implementarii si din punctul de vedere al beneficiarului de servicii logistice.


Decizia de a implementa sistemul si la noi a aparut dupa ce acesta era deja folosit cu succes in Cehia si Polonia. Gefco Romania a dorit reducerea timpilor de raspuns pentru fiecare activitate, iar atunci cand statusul marfii se schimba acest lucru sa apara cat mai repede in sistem. Kratzer este conectat la sistemul informatic al grupului Gefco, INES, dar ambele pot fi updatate independent, fara a influenta activitatea celuilalt. Toti dispecerii lucreaza folosind INES, conceput special pentru Gefco, si daca au nevoie de informatii despre un client sau expeditie sistemul le genereaza automat.
„Kratzer acopera segmentele de grupaj si cross-docking, nu si transporturile partiale sau full, deoarece pentru aceste activitati nu avem camioane dedicate, cum avem pentru grupaje, ci folosim parteneri, ca urmare nu ii putem echipa cu terminale mobile. Pasul urmator al acestui proiect il reprezinta TLI BOX, un sistem care permite clientilor accesarea informatiilor obtinute prin sistemul Kratzer online. Aceste doua sisteme functioneaza pentru clienti din diferite sectoare, de la retail la industrial, si pana acum toti cei implicati sunt foarte multumiti. Dar inca se depun eforturi de convingere a destinatarilor sa semneze la livrare pe PDA-uri, ei fiind reticenti la aplicarea acestui sistem deoarece au incredere doar in semnatura pe hartie“, a explicat Tolga Oran.

Informare in timp real, reactii rapide in caz de probleme
Inainte de implementarea Kratzer, in 2011, camioanele incarcate cu produsele pentru IPSO intrau in Romania prin partea de vest, se facea receptia pe platforma logistica a Gefco din Arad, marfa era inregistrata in sistem si in functie de comenzile IPSO distributia era facuta direct catre dealeri. Acolo de receptie se ocupau an-gajatii IPSO, care numarau, analizau marfa, semnau documentele, iar soferul isi continua drumul de-a lungul retelei. Factura era eliberata la ca­teva zile.
Acum, dupa procesarea rutelor de distributie conform cu marfa sosita in agentia Gefco in sistemul informatic si etichetarea cu coduri de bare, …

Articole similare

Ad