Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noul tarif de import de 10% pentru automobile ridica mari intrebari pentru industria auto din Marea Britanie

In urma stirii ca Guvernul Regatului Unit pregateste un nou tarif de 10% pentru importurile de masini, inclusiv pentru cele din UE, in 2021, David Leggett, analist auto la GlobalData, a explicat ca, „avand in vedere faptul ca sectorul auto din Marea Britanie se confrunta cu o recuperare indelungata din criza Covid-19, care a decimat vanzarile in acest an, noile tarife la comertul auto dintre Marea Britanie si UE ar fi o preocupare suplimentara si nedorita. Speram ca tarifele pot fi inca evitate printr-un acord Marea Britanie-UE.?

Anuntul de la Londra sugereaza ca guvernul Regatului Unit este serios cu privire la data fixata pentru finalul perioadei de tranzitie. Industria auto a Regatului Unit este foarte integrata cu cea a UE, atat in ce priveste lanturile de aprovizionare a productiei, cat si proportia ridicata a exporturilor de autovehicule destinate UE. Peste jumatate din cele un milion de automobile exportate din Marea Britanie anul trecut au mers pe pietele UE. In cazul in care aceste vehicule destinate UE au un tarif de import de 10% reciproc perceput de UE in conformitate cu regulile de comercializare a OMC, atunci productia din Marea Britanie devine mult mai putin atractiva pentru companiile auto care au optiuni alternative de a produce in fabricile din UE. „Verificarile suplimentare la frontiera ar fi, de asemenea, o preocupare pentru o industrie care depinde in mare masura de logistica la timp si cu marje mici. In Marea Britanie, un tarif de import de 10% ar putea crea, de asemenea, probleme pentru sectorul de vanzare cu amanuntul, ori in absorbtia preturilor mai mari, ori in transferul acestora catre consumatori.”

Articole similare

Ad