Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ACEA: Inmatricularile de vehicule comerciale din UE au scazut cu 34,5% in primele patru luni

Potrivit ACEA, in aprilie 2020, inmatricularile de vehicule comerciale din UE au scazut cu 67%, intrucat cea mai mare parte a Europei a fost blocata pentru intreaga luna. Pandemia de Covid-19 a afectat toate cele 27 de piete ale UE, dar cele mai mari pierderi le-au suferit Spania (-87,8%), Italia (-85,5%) si Franta (-82,4%).
In primele patru luni, cererea pentru vehicule comerciale noi s-a contractat cu 34,5%, toate cele patru piete majore din regiune inregistrand scaderi de doua cifre: Spania (-46,6%), Franta (-41,6%), Italia (-4,4,4) si Germania (-22,5%). 
Rezultatele din aprilie au aratat o scadere accentuata (-69,6%), la 46.264 de unitati, a inmatricularilor de vehicule comerciale usoare (LCV) de pana in 3,5 t, in intreaga UE. Declinuri de doua cifre au fost inregistrate pe toate pietele UE, luna trecuta, dar Spania (-91%) si Italia (-89,9%) au inregistrat cele mai mari scaderi. In primele patru luni, cererea s-a contractat pe acest segment cu 35,1%. Inmatricularile s-au redus aproape la jumatate in Spania (-49,1%), Italia (-44,5%) si Franta (-42,2%), iar dintre pietele mari, Germania a inregistrat cea mai mica scadere (-21,2%). 
In aprilie, inmatricularile de vehicule comerciale grele noi au scazut cu 58,5%, marcand a zecea luna consecutiva de declin in UE. Tarile din Europa Centrala au fost puternic afectate (-71,2%) de masurile de blocare, inclusiv Polonia (-71,7%), care in mod traditional era una dintre pietele de top pentru acest tip de vehicule in regiune. Analizand marile piete din Europa de Vest, Franta a inregistrat cea mai mare contractie (-72,3%) in aprilie. In primele patru luni, in UE au fost inmatriculate 64.456 de camioane grele, cu 35,4% mai putin decat in anul precedent. Cererea a scazut cu 39,8% in Franta, urmata de Germania (-30,8%), Italia (-25,7%) si Spania (-23,6%). 
Inmatricularile de vehicule comerciale noi din gama medie (MHCV), in aprilie au prezentat o tendinta similara cu cea a segmentului greu. Cererea s-a redus cu 54,8% fata de aprilie 2019, numarand 14.112 unitati. Cu exceptia Greciei, fiecare dintre cele 27 de piete ale UE au inregistrat pierderi semnificative: Franta (-72,5%), Italia (-61,7%), Spania (-49,9%) si Germania (-39,3%). In primele patru luni, in UE au fost inmatriculate 79.954 de camioane din gama medie (-33% fata de anul trecut). Franta (-39,2%) a inregistrat cea mai mare scadere procentuala, urmata de Germania (-27,3%), Italia (-26,0%) si Spania (-22,7%).

Articole similare

Ad