Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Preturile de transport au scazut mult sub costuri

Dezechilibrul dintre cerere si oferta a influentat si pretul de transport, care a ajuns la cote alarmante. Astfel, „daca inainte pentru o cursa intre Romania si Italia se plateau peste 1.000 de euro, acum s-a ajuns chiar si la 600 de euro, mult sub costurile de transport?, a explicat Octavian Alexe, directorul Apodis Logistic.
Transportatorii spun ca preturile au fost scazute in special de casele de expeditii. „Nu cred ca vreun proprietar de marfa s-a gandit acum sa profite de criza. Iar transportatorii merg cu aceste preturi in speranta ca vor gasi o cursa de retur cu un pret mai bun, dar, din pacate, nici marfuri de retur nu mai sunt! A fost o perioada in care preturile de retur au fost bune din cauza lipsei de camioane, dar acum nu mai e cazul.?
In plus, nu putini sunt transportatorii care au spus ca lipsa de marfuri a adus pe burse si multi tepari pe care ii recunosc cei care sunt mai vechi pe aceasta piata.
O alternativa pentru cei care nu mai gasesc curse la international este piata interna, insa si aici oferta mare de transport a redus preturile sub costuri. „As vrea sa incerc sa merg si pe intern, dar depinde ce curse voi gasi. Aici cursele se platesc si cu doi lei pe kilometru si, chiar si asa, se iau foarte repede. Asa sunt, de exemplu, cursele de la Bucuresti la Arad, deoarece sunt multi cei care isi cauta marfa pentru a iesi catre vest si se multumesc sa scoata macar motorina. Mai am clienti cu apa si bauturi, dar cum industria HoReCa este paralizata, nici aici nu se lucreaza. Toti depindem de ce se va intampla de acum inainte!?
Apodis Logistic are patru camioane la international si trei la intern, dintre care doua pentru transport de ciment si unul cu prelata, majoritatea flotei fiind aproape integral achitata. Compania a obtinut o amanare de la plata ratelor de leasing de trei luni pentru un camion, si un alt camion este aproape achitat.
Cursele de la international sunt dedicate pe relatia Italia, deservind in special clienti din automotive, unul dintre cele mai afectate domenii ale economiei. Astfel, aprilie a fost fara curse din cauza blocajului din Italia, iar situatia din mai nu arata prea bine, astfel ca a reusit sa efectueze doar doua curse in primele doua saptamani.
In schimb, ceva mai bine s-au miscat cursele interne de materiale de constructii, unde „am reusit sa mai facturam ceva?.
Desi camioanele companiei nu merg in Comunitate, Octavian Alexe este de parere ca, atunci cand Pachetul Mobilitate va intra in vigoare, vor scadea si mai mult preturile de import-export deoarece vor fi multi cei nevoiti sa isi aduca acasa camioanele la opt saptamani.
Pentru a incerca o redresare, compania a aplicat la IMM Invest, de unde a fost refuzata, dar a obtinut, in schimb, un certificat pentru situatii de urgenta, care „nu ne-a ajutat cu nimic?!

Articole similare

Ad