Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Restructurarea Renault vizeaza reducerea a peste 14.000 de locuri de munca

Planul Groupe Renault are ca scop realizarea unor economii de peste doua miliarde de euro in trei ani, dar si punerea bazelor unui nou model de competitivitate. Acesta va cuprinde concentrarea pe generarea de flux de numerar si se bazeaza pe o abordare mai eficienta a activitatilor operationale si pe gestionarea riguroasa a resurselor.
In Franta, Grupul va fi organizat in jurul unor zone comerciale strategice, de viitor: vehicule electrice, LCV, economie circulara si inovatie cu valoare adaugata ridicata. Aceste centre regionale majore de excelenta, situate in Franta, urmeaza sa se afle in centrul revenirii Grupului. La Flins si Guyancourt, compania isi va reorganiza activitatile.
Groupe Renault intentioneaza sa faca ajustari si in privinta fortei de munca, pe baza unor masuri de recalificare, mobilitate interna si plecari voluntare. Pe parcursul a trei ani, restructurarea va viza aproape 4.600 de posturi in Franta, la care se adauga reducerea cu peste 10.000 de alte posturi in restul lumii.
Producatorul francez a anuntat ca urmareste optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltarii tehnologiilor strategice cu valoare adaugata ridicata in site-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizarii centrelor de cercetare si dezvoltare din strainatate si subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporita a digitalului.
Activitatea Renault Techologie Roumanie, principalul centru de cercetare si dezvoltare pentru platforma entry a grupului Renault – platforma pe care erau dezvoltate acum modelele Logan, Sandero, Duster, Lodgy si Dokker – este pusa sub semnul intrebarii.
Daca pana acum Duster si Logan erau realizate pe o platforma mai veche a Renault, „imbunatatita” de inginerii de la RTR, viitoarele generatii ale modelelor entry, vandute in Europa sub marca Dacia, sunt bazate pe aceeasi platforma actualizata ca si Renault Clio sau Renault Captur – platformele CMF-A, A Plus si CMF-B. Renault a anuntat ca viitoarele modele nu vor mai avea in comun doar platforma, ci si o buna parte din caroserie, astfel incat proiectarea automobilelor va deveni si mai simpla si mai ieftina. Acest lucru inseamna si faptul ca modelele Dacia vor fi desenate in acelasi timp cu cele Renault si nu vor mai fi complet diferite, ca pana acum, la nivel european.
In cadrul RTR in Romania lucreaza aproape 4.000 de ingineri, atat in birourile Renault Bucharest Connected, cat si la Titu, unde se afla unul dintre cele mai mari centre de testare ale Renault din lume.

Articole similare

Ad