Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Germania a prelungit scutirea de taxe de drum pentru camioanele ecologice

Parlamentul german a votat extinderea pana in 2023 a scutirii de la plata taxei de drum pentru utilizatorii de camioane alimentate cu CNG, LNG si electricitate. 
Votul a fost privit ca o modalitate de a creste numarul camioanelor verzi de pe drumurile germane si europene si de a ajuta companiile de transport sa iti revina dupa impactul economic al Covid-19. IRU invita toate guvernele din intreaga lume sa urmeze acest exemplu despre modul in care se poate recupera o economie verde.
Un camion LNG costa cu 20.000-30.000 de euro mai mult decat o versiune diesel comparabila, iar scutirile de taxe rutiere fac posibila tranzitia catre camioane mai curate, deoarece stimulentul ajuta la compensarea costurilor avansate. „Orice alternativa la tehnologia diesel conventionala are un cost, iar acest lucru este valabil in special pentru camioanele sau autocarele utilizate pe distante mai mari, cand optiunile alternative raman limitate. Modelul german este o masura concreta care sprijina decarbonizarea sectorului, ce ar trebui replicata de guvernele din intreaga lume", a declarat directorul de avocatura al IRU, Matthias Maedge.
Camioanele ecologice s-au bucurat de scutire de taxe de utilizare a infrastructurii rutiere din Germania si au fost subventionate incepand cu 2019, ceea ce a dus la aproape 1.900 de noi inregistrari de catre operatorii de transport rutier, care ar fi investit altfel in camioane diesel. Dintre acestea, 1.421 au fost alimentate cu LNG si 430 cu CNG, contribuind la reducerea emisiilor de CO2 cu 24.000 t.

Articole similare

Ad