Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cum s-a schimbat industria logisticii

Lumea a fost in primavara lui 2020 in regim de auto-izolare. Guvernele din numeroase tari din intreaga lume au impus carantine, iar multe persoane au fost nevoite sa ramana acasa si sa se multumeasca sa iasa doar la plimbare cu animale de companie sau la cumparaturi de alimente. Multe aspecte ale vietii s-au mutat online, deoarece oamenii lucreaza de la distanta si participa la cursuri, spectacole si concerte live prin conferinte video Zoom.
Ce s-a intamplat cu consumul? Alimentele si medicamentele au ajuns in prim-plan. Cu centrele comerciale inchise, cele mai multe produse non-FMCG ar putea fi vandute doar online. Cu toate acestea, preferintele consumatorilor s-au schimbat recent: hainele si incaltamintea noua nu sunt necesare daca nu puteti parasi casa. Cu granitele inchise, valizele nu sunt necesare. Cu parcurile inchise si vizitatori care se confrunta cu amenzi potentiale, achizitiile de biciclete noi, adidasi sau patine cu role sunt amanate. Aceste modificari ale preferintelor consumatorilor afecteaza si logistica. „Cererea a trecut de la concentrarea exclusiva asupra produselor catre o perspectiva mai globala bazata pe solutii. Exista mai multi factori de luat in considerare, inclusiv modul in care expeditorii si destinatarii functioneaza, fluctuatiile valutare, timpii de livrare afectati de restrictiile de carantina pe ruta de tranzit si fluxuri de marfa retrase", spune Nadezhda Chura, director adjunct de vanzari si marketing al grupului AsstrA.
Solutiile la cheie de optimizare a costurilor sunt la mare cerere. In plus, programele de livrare combinate sunt utilizate pentru a echilibra cerintele „pret versus timp”. Valoarea beneficiilor digitalizarii este in crestere. Exista o cerere tot mai mare de automatizare a proceselor si integrare cu sistemele clientilor. Acestia se asteapta din ce in ce mai mult la o calitate a serviciilor si la o partajare mai rapida a informatiilor. Prin urmare, "principalele noastre prioritati includ nu numai livrari excelente direct la usa, dar si toate solutiile si sfaturile care vor ajuta la imbunatatirea experientei logistice a unui client."
Dupa cum remarca Nadezhda Chura, pandemia Covid-19 a accelerat dependenta de solutii digitale, de la tehnologii fara contact la gadgeturi si aplicatii care garanteaza o munca online neintrerupta in intreaga lume. In unele domenii din ultimele doua sau trei luni, evolutiile digitale recente vor modela progresul pentru anii urmatori. In unele cazuri, tehnologiile digitale vor accelera si vor reduce costurile – in termeni financiari directi sau in termeni de timp sau eficienta fluxului de lucru – pentru obtinerea de rezultate. Prin urmare, o noua transformare digitala suplimentara este inevitabila. „Fiecare schimbare a societatii, indiferent daca este economica sau politica, se reflecta in sectorul logistic. Lanturile de aprovizionare si pietele se schimba, iar cererea pentru anumite grupuri de produse creste sau scade.“
Diviziile rusesti ale AsstrA au cunoscut un numar crescut de comenzi de transport pentru produse alimentare. Cresterea a avut loc in perioada de carantina din martie si aprilie. „Cifra noastra de afaceri aferenta sprijinului acestei industrii a crescut cu 23% fata de aceeasi perioada din 2019. Daca vorbim despre destinatii, inchiderea Europei in a doua jumatate a lui martie a dus la scaderea traficului pe rutele europene. In aceeasi perioada, China a inceput sa revina la viata. Asta ne-a ajutat sa crestem volumul intre China si Rusia", a declarat Tatyana Goncharenko, director de filiala al Asstra Moscova. „Cei care raspund flexibil la schimbarile pietei si beneficiaza de transformarea continua vor supravietui crizei. In ciuda suspendarii productiei in fabrici, exista remarcabile cresteri ale livrarilor pentru anumite produse. De exemplu, oferta de produse medicale si sanitare a crescut si sectorul alimentar functioneaza la capacitate maxima."
Companiile care se confrunta cu stagnarea cauzata de pandemie si-au adaptat afacerile pentru a-si mentine capacitatea. Producatorii auto, precum Alianta Renault-Nissan-Mitsubishi, precum si Groupe PSA, Ford si Mercedes-Benz, s-au reorientat temporar spre productia de ventilatoare si alte echipamente medicale.
"Cererea crescuta de antiseptice a dus la o lipsa de alcool izopropilic. Companiile de petrol si gaz Gazprom, Tatneft si PKN Orlen si-au crescut capacitatile de productie si au inceaput sa produca dezinfectanti. Anumiti producatori de cosmetice si-au marit productia de antiseptice, iar producatorii de imbracaminte s-au orientat catre masti si costume de protectie", explica Dennis Gural, CEO AsstrA.
Potrivit acestuia, trecerea masiva a consumatorilor catre comertul electronic face ca firmele sa regandeasca lanturile de aprovizionare pentru a ramane competitive. Prin urmare, operatorii de logistica trebuie sa se adapteze si sa exploreze potentialul situatiei actuale pentru a gasi noi scheme de livrare, a optimiza costurile si a reduce timpii de transport. "Din cauza regulilor de distantare sociala, cumparaturile online castiga popularitate. In ciuda faptului ca dezvoltam proiecte de transport expres cu clientii de mult timp, ultimul nostru obiectiv este sa ne asociem cu succes cu pietele online", adauga Denis Gural.

Articole similare

Ad