Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Rowo Spedition a incetat activitatea, „speram ca numai pana in mai“

Compania aradeana are sapte camioane de 7,5 t operationale, in afara de cele cateva pentru care in ultimul timp nu a mai avut soferi, si 11 de 40 t, si face transport intracomunitar si tur-retur, mai ales spre Italia, Germania si Elvetia, de marfuri generale, adesea pentru industria automotive. In plus, este si casa de expeditii, activitate care contribuie cu 30% la cifra de afaceri a firmei.
Chiar si inainte de pandemia de coronavirus operatorul aradean a remarcat o scadere a volumelor transportare pentru clientii din automotive si a celor intermediate, dar aceasta a fost compensata de cresterea de la intracomunitar, astfel ca per ansamblu cifrele financiare s-au mentinut la nivelul de la inceputul lui 2019.
Apoi, in special pentru ca 18-22% din activitate se desfasoara pe relatia Italia, in martie volumul a scazut, de aceasta data din cauza blocajelor din vami, a fricii si a inchiderii de fabrici. Iar camioanele nu au putut fi relocate pe alte rute, deoarece imediat criza s-a instalat peste tot in Europa si clientii din Germania, mai ales producatorii de mobila, au suspendat si ei activitatea. De aceea, in ultima saptamana din martie, Rowo a oprit aproape de tot activitatea, cu exceptia casei de expeditii, care functioneaza la 10% din capacitatea sa normala – „poate un transport intermediat pe zi“, asa cum explica directorul firmei, Adrian Lupan – astfel ca soferii care mai aveau concediu de odihna din 2019 au luat aceste zile, si daca transportul nu reporneste intre timp vor intra in somaj tehnic, indiferent daca statul va fi cel care va aloca acesti bani sau plata se va face din fondurile firmei. „Ideal ar fi ca indemnizatia de somaj sa nu se dea cu multa birocratie. Noi oricum publicam balanta contabila si se poate vedea automat scaderea cifrei de afaceri. In plus, nimeni nu trimite oameni in somaj daca are activitate. De asemenea, ar fi bine daca banii ar veni cat mai repede, nu in 30 de zile de la depunerea cererii, dar in ceea ce ne priveste oricum vom plati indiferent de ce face statul, chiar daca acum clientii nostri, producatorii de componente auto din vestul tarii, au inchis toti fabricile si nu au lucrat pe stoc, ca sa fie nevoie de transport. In plus, imi este teama ca statul roman va cauta dupa alegeri sa recupereze banii pe care ii aloca acum sub forma de sprijin, crescand taxele si impozitele. Iar pentru transport, unde rata profitului este oricum mica, nu ar fi deloc bine.“
Reprezentantul Rowo este de parere ca masurile luate de guvernul Romaniei, unele si publicate, altele doar anuntate, sunt bune, amanarea platii impozitelor pe salarii si a impozitului pe ultimul trimestru din 2019 permitandu-i firmei sa achite salariile soferilor si diverse obligatii catre furnizori. Altfel ar fi avut lichiditatile blocate. Dar ce asteapta in mod special Adrian Lupan era clarificarea situatiei creditelor. Rowo are cateva masini in leasing si pentru ele a luat deja legatura cu finantatorul si a solicitat amanarea ratelor cu doua luni, timp in care plateste dobanda, dar nu si alte comisioane. „Dupa asta cred ca activitatea va reporni pentru ca, avand volume mari pe relatia Germania, o tara care e mult mai pregatita decat altele pentru lupta impotriva raspandirii coronavirusului, va putea reporni productia in trei saptamani de la blocarea majoritatii activitatilor, in saptamana 23-29 martie. Si dupa asta va mai fi nevoie de o saptamana pentru alcatuirea de stocuri si repornirea comenzilor de transport. „Sigur, nimeni nu stie daca va fi intr-adevar asa si mai ales care va fi impactul acestei perioade asupra consumului, desi se pompeaza bani in economie. Eu personal cred ca vor scadea vanzarile.“
Directorul Rowo Spedition este convins de faptul ca firmele care au trecut cu bine de criza din 2009 sunt pregatite mai bine acum, in ideea ca au invatat sa aiba lichiditati, sa faca investitii responsabile si sa aiba grad mic de indatorare.
Firma aradeana a facut la inceput de an demersuri pentru inlocuirea unor masini mai vechi din flota si a comandat deja doua camioane ce urmau sa fie livrate in mai, dar data s-a amanat din cauza inchiderii fabricilor, iar intre timp a aflat ca nu se mai aproba dosare de finantare. „Eu aveam nevoie de o linie de credit pe 12 luni din care sa iau bani pe masura ce gaseam camioane, dar am primit raspunsul ca nu se mai dau credite si din fonduri proprii nu le pot cumpara.“
Rowo nu a avut probleme cu soferii, in sensul ca acestia sa refuze plecari in anumite curse, dar sigur ca nu au mai acceptat sa mearga cate doi in cabina. Iar in ceea ce priveste blocajele din vami, cele mai mari au fost la Nadlac si Nickelsdorf, uneori si de 20 de ore, fara posibilitate de ruta ocolitoare. 

Articole similare

Ad