Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Venirea Tata Motors la Jucu ar genera beneficii pentru ambele parti

Plecand de la know-how-ul pe care il are Romania in fata investitorilor straini din domeniul auto prin gazduirea celor doua uzine de automobile (Dacia si Ford), cea mai mare companie auto din India, Tata Motors, pare dispusa sa investeasca circa un miliard de euro in parcul industrial Tetarom III din comuna Jucu (Cluj) si sa creeze astfel 5.000 de locuri de munca, in etape de 4-5 ani.

Mai mult, pentru ca in jurul celor doua companii producatoare s-a dezvoltat o intreaga industrie de componente auto, daca indienii vor investi la Cluj vor incerca sa se foloseasca si de producatorii de componente auto autohtoni, de otelul produs tot de indieni la Mittal Galati si mai ales de marca „made in UE”, care le va permite accesul liber, fara taxe, pe piata europeana.

In parcul industrial de la Cluj, Tata Motors s-ar alatura producatorului german de componente pentru industria auto Bosch si companiei italiene De Longhi, care produce aparate electrocasnice.
Prin aceasta investitie indienii ar transforma Romania intr-o rampa de lansare a produselor lor, de la automobile la camioane si autobuze, printr-o unitate de productie intinsa pe 28 ha, in fosta locatie a fabricii Nokia.

Pozitii de top si o gama variata de produse
Tata Motors Ltd. (TML) face parte din grupul Tata – care in 2010 a avut venituri de 67,4 miliarde de dolari, din care 57% proveniti din operatiuni din afara Indiei – include peste 90 de companii din domenii ca IT&C, inginerie, materiale, servicii, energie, produse de consum si chimicale si are activitati in peste 80 de state.
Fondat in 1945, Tata Motors este in prezent al patrulea producator mondial de camioane si al doilea de autobuze. Insa abia in anii 2000 a inceput sa se dezvolte spectaculos, prin preluarea unor marci cunoscute, precum Daewoo Automobile Comerciale, Jaguar si Land Rover. Intre timp, a mai preluat si 21% din producatorul de autobuze Hispano Carrocera si a deschis o intreprindere comuna cu firma braziliana Marcopolo. Pe langa fabricile din India, Tata Motors produce automobile si autobuze si in Turcia.
Tata Motors a devenit cunoscut la nivel international mai ales dupa ce a lansat celebra Nano, care, la un pret de 2.500 de dolari, este cea mai ieftina masina din lume, insa nu respecta standardele de calitate si de siguranta cerute de UE. Dar cel mai probabil indienii nu vor produce la Jucu modelele actuale, multe dintre ele neputand concura calitativ cu cele existente pe piata europeana, ci mai degraba ar putea produce masini ieftine, care sa concureze cu Dacia Logan, vizand in special pietele din Europa de Est si tari precum Ucraina, Serbia sau Rusia.
In prezent, in Romania, Tata Motors vinde modelele Safari Dicor si Telcoline, la preturi cuprinse intre 9.000 si 18.000 de euro.

O distributie un pic nonconformista
Venirea Tata la Cluj ar insemna de lucru important pentru companiile de logistica din Romania, drept pentru care am aruncat o privire la modul in care indienii isi organizeaza logistica „acasa”.

Articole similare

Ad